قیمت نفت بالاتر رفت/ نفت برنت ۸۲ دلار و ۱۹ سنت شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۱۱:۱۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۲۹۶
قیمت نفت بالاتر رفت/ نفت برنت ۸۲ دلار و ۱۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۲ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش ۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

نگرانی در مورد عرضه نفت خاورمیانه قیمت نفت را افزایش داده است. قیمت نفت حدود ۶ درصد طی یک هفته گذشته بالا رفته است.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۹ درصد افزایش به ۸۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۲ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش ۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

رد پیشنهاد آتش بس حماس توسط نتانیاهو در روز چهارشنبه یکی از دلایل بالا رفتن قیمت نفت بوده است. قیمت نفت ۷ درصد در یک هفته قبل از آن کاهش یافته بود.

تعداد چاه‌های نفت و گاز آمریکا هم ۴ حلقه در این هفته افزایش یافته و به ۶۲۳ رسیده است، یعنی بالاترین تعداد از اواسط ماه دسامبر.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرده تولید داخلی نفت در این کشور در این هفته دوباره به رکورد ۱۳.۳ میلیون بشکه در روز بازگشته است. سرمای هوا باعث تعطیلی گسترده مناطق تولید کننده نفت طی یک ماه گذشته شده بود.

رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود به غزه ادامه می‌دهد. بمباران مرز جنوبی شهر رفح در روز پنجشنبه قیمت نفت را حدود ۳ درصد بالا برد.

بالا رفتن قیمت بنزین و گازوئیل در آمریکا به دنبال تعطیلی‌های برنامه‌ریزی شده یا نشده پالایشگاه‌های این کشور یکی از دیگر دلایل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

اوکراین هم دو حمله هوایی دیگر به دو پالایشگاه نفت در جنوب روسیه در روز جمعه انجام داده است. صادرات نفت روسیه در ماه فوریه بالاتر از تعهد این کشور به ائتلاف اوپک پلاس بوده است.

 

ارسال نظر