افزایش قیمت نفت با ادامه تنش‌ها در خاورمیانه؛ نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۵ سنت شد

۱۴۰۲/۱۱/۲۰ - ۰۹:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۲۶۱
افزایش قیمت نفت با ادامه تنش‌ها در خاورمیانه؛ نفت برنت ۸۱ دلار و ۶۵ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۵ سنت رسید.

قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافت و در آستانه یک افزایش هفتگی هم قرار دارد. تنش‌ها در خاورمیانه پس از رد پیشنهاد آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۶۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش ۷۶ دلار و ۲۹ سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت حدود ۳ درصد در روز گذشته پس از بمباران مرز جنوبی شهر رفح توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی افزایش یافت. بنجامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس در غزه را رد کرد.

این تنش‌ها قیمت نفت را در سطح بالایی نگه داشته است. نفت برنت و نفت آمریکا هر دو در آستانه یک افزایش قیمت ۵.۷ درصدی طی یک هفته گذشته قرار دارند.

نماینده حماس در روز پنجشنبه برای گفتگو با مصر و قطر به عنوان میانجی وارد قاهره شد.

با وجود اینکه درگیری‌ها قیمت نفت را بالا برده، اما تاثیری بر تولید آن نداشته است.

از طرف دیگر، درگیری در اوکراین و حمله‌های پهپادی به پالایشگاه‌های روسیه و تعطیلی فنی پالایشگاه‌های این کشور باعث شده روسیه در ماه فوریه نفت بیشتری نسبت به آنچه برنامه‌ریزی کرده بود صادر کند؛ بنابراین تعهد این کشور برای کاهش تولید طبق قرارداد اوپک پلاس زیر سوال می‌رود.

روسیه طبق قرارداد کاهش تولید با سازمان کشور‌های صادر کننده نفت و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس متعهد شده تولید خود را روی ۹.۵ میلیون بشکه در روز ثابت نگه دارد این کشور همچنین به صورت داوطلبانه صادرات نفت خام و سوخت خود را به ترتیب ۳۰۰ هزار و ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به متوسط سطح ماه مه تا ژوئن ۲۰۲۳ پایین آورده است.

 

ارسال نظر