تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۷۹ دلار و ۴۳ سنت شد

۱۴۰۲/۱۱/۱۹ - ۰۹:۴۶:۰۱
کد خبر: ۳۰۶۲۳۳
تداوم افزایش قیمت نفت در بازار جهانی؛ نفت برنت ۷۹ دلار و ۴۳ سنت شد

قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا تحت تاثیر پیشرفت اندک مذاکرات صلح در غزه و نشانه‌های تقاضای قوی برای سوخت در آمریکا، افزایش یافت.

بهای معاملات نفت برنت با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۷۹ دلار و ۴۳ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۶ درصد ا فزایش، به ۷۴ دلار و ۵ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ایسنا، معاملات نفت برنت روز چهارشنبه با ۶۲ سنت افزایش و شاخص نفت آمریکا با ۵۵ سنت افزایش بسته شد که سومین افزایش روزانه متوالی بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهونیستی، جدیدترین پیشنهاد حماس برای آتش‌ بس و بازگرداندن گروگان‌های غزه را رد کرد، اما آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: هنوز فضا برای مذاکره برای رسیدن به توافق وجود دارد.

یک هیئت فلسطینی حماس به سرپرستی خلیل الحیا، مقام ارشد این کشور، قرار بود روز پنجشنبه برای گفت وگوهای آتش بس با مصر و قطر، به قاهره سفر کند.

در بخش تقاضا، کاهش شدیدتر از حد انتظار ذخایر بنزین در آمریکا که در روز چهارشنبه گزارش شد، از بازار نفت پشتیبانی کرد. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر بنزین آمریکا در هفته گذشته ۳.۱۵ میلیون بشکه کاهش یافته است که برخلاف برآوردهای تحلیلگران از رشد ۱۴۰ هزار بشکه ای این ذخایر بود.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند: کاهش ذخایر بنزین و افزایش ۱۳ درصدی صادرات نفت آمریکا به رکورد ۴.۰۶ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳، نشان دهنده تقاضای قوی تر برای نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال، ذخایر نفت آمریکا بیش از حد انتظار و به میزان ۵.۵ میلیون بشکه افزایش یافت زیرا تولید پس از یک دوره یخبندان، بهبود یافت و همزمان، پالایشگاه های آمریکا، فعالیتهای تعمیر و نگهداری را افزایش دادند. تحلیلگران رشد این ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

ارسال نظر