آيت‌الله هاشمي تأكيد داشت:

در روزهاي سخت كشور به صحنه بياييم

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ - ۰۱:۲۲:۳۸
کد خبر: ۳۰۴۴۷۸

رييس‌ دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم با بيان اينكه «آيت‌الله هاشمي تأكيد مي‌كرد در روز سخت به صحنه بياييم»، گفت: امروز يكي از همان روزهاي سخت كشور است كه شايد از دهه اول انقلاب هم سخت‌تر باشد چراكه در آن روز جبهه دوست و دشمن مشخص بود و اين امر، كار را آسان ‌مي‌كرد.

رييس‌ دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم با بيان اينكه «آيت‌الله هاشمي تأكيد مي‌كرد در روز سخت به صحنه بياييم»، گفت: امروز يكي از همان روزهاي سخت كشور است كه شايد از دهه اول انقلاب هم سخت‌تر باشد چراكه در آن روز جبهه دوست و دشمن مشخص بود و اين امر، كار را آسان ‌مي‌كرد.
به گزارش ايسنا، حسن روحاني در مراسم هفتمين سالگرد درگذشت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه «روزهايي وجود داشت كه آيت‌الله هاشمي تنهاي تنها بود»، يادآور شد: اين روزها را پس از حادثه هفتم تيرماه ۶۰ و شهادت آيت‌الله بهشتي و ترور ناموفق آيت‌الله خامنه‌اي و بستري‌شدن ايشان در بيمارستان به ياد دارم كه هاشمي‌رفسنجاني را تنهاي تنها كرده بود. او در آن زمان همه مسووليت‌ها را در صحنه به دوش گرفته بود. هرچند حضور امام راحل تيكه‌گاه بزرگ و بي‌بديلي براي همه بود، اما كسي بايد در صحنه مسووليت‌ها را به دوش مي‌گرفت و آن روز آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني تنهاي تنها بار جمهوري اسلامي را به دوش گرفت تا از آن روزها عبور كرديم. وي افزود: هرجا معضل پيچيده‌اي بود و كسي حاضر نبود بار بازكردن گره را به دوش گيرد، هاشمي‌رفسنجاني بي‌منت بر صحنه مي‌آمد. رييس دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم يادآور شد: در دوران جنگ و در سال ۱۳۶۲ پس از سه عملياتي كه با پيروزي همراه نشد، و نااميدي و يأسي را دامن مي‌زد، هاشمي بار سنگين جنگ را به دوش گرفت تا يك پيروزي نسبي در عمليات خيبر به دست آوريم تا در نهايت به پيروزي بزرگ والفجر هشت در سال ۶۴ رسيديم. روحاني ادامه داد: هاشمي بود كه با تدبيرش پايان جنگ را اين‌چنين رقم زد كه همه اسراي ما با عزت به كشور بازگردند و سازمان ملل آغازگر بودن عراق در جنگ را به تصويب برساند. كاش آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني سال ۹۷ هم زنده بود تا ببيند دولت عراق رسماً خط تالبرگ را به عنوان مرز بين ايران و عراق اعلام كرد. بايد از سردار سليماني و محمدجواد ظريف هم ياد كنم كه در اين زمينه تلاش‌ها و اقداماتشان كمك بسياري كرد. رييس‌جمهور سابق با بيان اينكه «هاشمي به ما مي‌گويد در روز سخت به صحنه بياييم و امروز يكي از همان روزهاي سخت كشور است»، تاكيد كرد: حتي گاهي فكر مي‌كنم سخت‌تر از سال ۶۰ و ۶۲ و سخت‌تر از دهه ۶۰ است. چرا كه آن روز صف دوست و دشمن روشن بود. امروز روزي است كه ما در صحنه‌اي قرار گرفته‌ايم كه همه بايد فكر كنيم اگر هاشمي بود چه مي‌كرد. روحاني تصريح كرد: انتخابات به اعتقادم يكي از ثمرات بزرگ جمهوري اسلامي است، اين امر بايد آزاد، مشاركتي، رقابتي و باامنيت برگزار شود، اين همان قولي است كه به ملت داديم. ما بايد به اين قول عمل كنيم. اين قول انقلاب ما به مردم بود تا آنان براي سرنوشت خود تصميم بگيرند. وي يادآور شد: اينكه مردم در يك همه‌پرسي بزرگ آزادانه پاي صندوق‌هاي رأي آمدند و به جمهوري اسلامي رأي دادند به اين دليل بود كه امام راحل آن را به خوبي براي مردم تبيين كردند. هرچه كه امروز با آن جمهوري اسلامي تفاوت داشته باشد، آن چيزي نيست كه امام راحل براي مردم تبيين كرده بودند. امام تاكيد كردند كه حكومت ما مبتني بر آراي مردم است تا جايي كه همه آحاد ملت در انتخابات شركت داشته باشند و زمامداران امور با نمايندگان ملت در تمامي امور مشورت كنند و اگر نمايندگان ملت با آن تصميم موافقت نكنند نمي‌توانند آن را اجرا كنند.

ارسال نظر