قطع بی‌رویه درختان در تهران

۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۱۸:۴۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۸۳۶
قطع بی‌رویه درختان در تهران

گمانه‌زنی‌های بسیاری برای قطع درختان مطرح می‌شود. بسیاری معتقدند، مافیای چوبکاری در این کار نقش دارند.

بوستان جوانمردان زمانی قرار بود باغ گل شود، اما درست همان بخشی که می‌خواستند زمین گل‌اش کنند، حالا بیابانی بی‌آب و علف است.

به گزارش هم میهن، بسیاری از درختان را از ریشه بیرون کشیده‌اند تا مدرکی برای زیست و نابودی‌شان وجود نداشته باشد و بسیاری دیگر نیز هنوز قسمتی از ریشه‌شان باقی مانده است.

شرایط پارک جنگلی چیتگر اما وخیم‌تر است؛ تعداد درختان قطع‌شده بیشتر است. همان‌جا اعلامیه‌ای هم دیده می‌شود که بر قطع درختان به‌دلیل وجود آفت سوسک پوست‌خوار تاکید کرده است.

اما آنها که هر روز صبح برای ورزش به این پارک می‌آیند، از این وضعیت گلایه دارند. آنها هرروز شاهد بریده‌شدن سر یکی از درختان این پارک‌ هستند.

وضعیت در پارک سرخه‌حصار هم مشابه است. کارشناسان محیط‌زیست می‌‌گویند، درختان دچار تنش آبی شده‌اند و طغیان آفت، بسیاری از درختان را آلوده کرده و سرشان را بریده است.

بوستان الهام در بلوار فردوس نسبت به بوستان‌های غرب شهر، اما وضعیت بهتری دارد. تعداد درختان قطع‌شده کمتر است و هنوز صدای ساکنان را درنیاورده.
بااین‌حال آنها از وضعیت رسیدگی به درختان و آبیاری‌نکردن آنها گلایه فراوان دارند.

گمانه‌زنی‌های بسیاری برای قطع درختان مطرح می‌شود. بسیاری معتقدند، مافیای چوبکاری در این کار نقش دارند.

کارشناسان بر رسیدگی نکردن به درختان و آبیاری نکردن آنها تاکید دارند. عده‌ای می‌گویند، این اقدام از قصد و برای خشکاندن درختان کاج است.

برخی دیگر بر این باورند که قرار است باشگاه سوارکاری پارک چیتگر توسعه داده شود. حتی اخباری درباره احداث تله‌کابین چیتگر نیز مطرح می‌شود.

خبرها مبنی بر این است که با سرمایه‌گذاری کشور عمان قرار است تله‌کابین 3/10کیلومتری در چیتگر ساخته شود و قطع درختان به‌همین‌دلیل است. درباره پارک جوانمردان نیز شایعاتی از ساخت‌وسازهای جدید مطرح می‌شود. بسیاری دیگر می‌گویند، درختان به‌حدی آلوده آفت شده‌اند که چاره‌ای به‌جز قطع درختان ندارند. هرچه هست پارک‌های جنگلی خالی از درخت می‌شوند و دلیل‌اش، کوتاهی و قصور شهرداری تهران است.

 

ارسال نظر