استاندار: بهره‌مندي از ظرفيت نيروي انساني جوان عاملي مهم در توسعه سيستان و بلوچستان است

۱۴۰۲/۱۰/۱۲ - ۰۱:۲۰:۵۰
کد خبر: ۳۰۳۸۰۶

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: لازمه توسعه اين استان با وجود ظرفيت‌هاي بي‌نظيري كه در حوزه‌هاي مختلف معدن، مرز و دريا وجود دارد بهره‌مندي از ظرفيت نيروي انساني خلاق و متفكر است. محمد كرمي، استاندار سيستان و بلوچستان روز يكشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه سيستان و بلوچستان بيان كرد: بر اساس سه راهبرد بلندمدت، كوتاه‌مدت و ميان مدت كارها را انجام مي‌دهيم در اين ميان نگاه توليدي بسيار مهم است كه نظام اسلامي همه كارهاي آن در حوزه‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بر پايه اين نگاه پيش مي‌رود. وي افزود: توسعه در سيستان و بلوچستان با توجه به ظرفيت عظيم نيروي انساني خلاق، متفكر و جوان كه ظرفيت‌هاي بي‌نظيري به شمار مي‌رود نياز به زيرساخت دارد.

استاندار سيستان و بلوچستان گفت: لازمه توسعه اين استان با وجود ظرفيت‌هاي بي‌نظيري كه در حوزه‌هاي مختلف معدن، مرز و دريا وجود دارد بهره‌مندي از ظرفيت نيروي انساني خلاق و متفكر است. محمد كرمي، استاندار سيستان و بلوچستان روز يكشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه سيستان و بلوچستان بيان كرد: بر اساس سه راهبرد بلندمدت، كوتاه‌مدت و ميان مدت كارها را انجام مي‌دهيم در اين ميان نگاه توليدي بسيار مهم است كه نظام اسلامي همه كارهاي آن در حوزه‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بر پايه اين نگاه پيش مي‌رود. وي افزود: توسعه در سيستان و بلوچستان با توجه به ظرفيت عظيم نيروي انساني خلاق، متفكر و جوان كه ظرفيت‌هاي بي‌نظيري به شمار مي‌رود نياز به زيرساخت دارد. استاندار سيستان و بلوچستان ادامه داد: آموزش و پرورش اصل هر نظام است چرا كه يك مجموعه راهبردي بوده، بايد در آن سرمايه‌گذاري كرد زيرا آينده كشور را مي‌سازد در اين زمينه مهارت محوري و نگاه توليدي دانش‌آموزان در اولويت است. به گفته وي؛ محور مهم توسعه، دانشگاه است اگر كارها پايه علمي نداشته باشد دچار آسيب مي‌شويم. 


   پيگيري حقابه هيرمند در دستور كار جدي

كرمي ادامه داد: يكي از موضوعات مهم در بحث زيرساختي حوزه آب است، در شمال سيستان و بلوچستان با توجه به شرايط بارندگي‌ها مشكلاتي وجود دارد، علاوه‌بر پيگيري موضوع حقابه، چهار طرح ديگر شامل چاه‌هاي ژرف، طرح اضطراري، انتقال آب از تهلاب و انتقال آب از درياي عمان در دست اقدام است در اين راستا بيش از ۱۰ كارگاه در استان فعال بوده و در بخش‌هاي مختلف كار مي‌كنند.

ارسال نظر