كاهش 3.5 درصدي منابع حاصل از فروش‌ فرآورده‌هاي نفتي در سال آينده

۱۴۰۲/۱۰/۰۴ - ۰۰:۳۰:۵۹
کد خبر: ۳۰۳۲۶۴
كاهش 3.5 درصدي منابع حاصل از فروش‌ فرآورده‌هاي نفتي در سال آينده

بر اساس بخش اول لايحه بودجه 1403 كل كشور منابع حاصل از فروش نفت، گاز و فرآورده‌هاي نفتي در سال آينده نسبت به سال جاري 3.5 درصد كاهش خواهد داشت.

بر اساس بخش اول لايحه بودجه 1403 كل كشور منابع حاصل از فروش نفت، گاز و فرآورده‌هاي نفتي در سال آينده نسبت به سال جاري 3.5 درصد كاهش خواهد داشت.
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش فارس، بر اساس مصوب نمايندگان مجلس در بخش اول لايحه بودجه سال آينده كه شامل منابع درآمدي دولت است، منابع حاصل از نفت، گاز و فرآورده‌هاي نفتي در سال آينده 582 هزار ميليارد تومان برآورد شده است كه نسبت به رقم مشابه در قانون بودجه سال جاري 3.5 درصد كاهش خواهد داشت.
همچنين منابع حاصل از فروش و واگذاري اموال منقول و غيرمنقول و ساير رديف‌ها 61.8 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه نسبت به رقم مشابه قانون بودجه سال جاري 51.9 درصد كاهش داشته است و اين كاهش دليلي بر اين گفته است كه معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام كرده ارقام لايحه بودجه واقعي‌تر شده و از بيش‌برآوردي پرهيز شده است كه درواقع عمده اين رقم مربوط به طرح مولدسازي دارايي‌هاي دولت است كه با توجه به عملكرد سال جاري، سال آينده رقم برآورد از كاهش حدود 52 درصدي برخوردار شده است.
همچنين بر اساس بخش اول لايحه بودجه جمع واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي در سال آينده 644 هزار ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه نسبت به رقم مشابه بودجه امسال 12 درصد كاهش دارد و خالص دارايي‌هاي سرمايه‌اي دولت در سال آينده 269 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم مشابه سال جاري 24.5 درصد كاهش خواهد داشت.
در بخش ديگري منابع حاصل از فروش و واگذاري اوراق مالي اسلامي براي سال آينده 254.6 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم مشابه امسال از رشدي معادل 36.1 درصد برخوردار است. منابع حاصل از واگذاري شركت‌هاي دولتي 60 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم مشابه امسال 43.4 درصد كاهش خواهد داشت.
جمع واگذاري دارايي‌هاي مالي در سال آينده 319 هزار ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به رقم مشابه امسال 7.8 درصد رشد خواهد داشت و خالص دارايي‌هاي مالي در سال آينده 35 هزار و 877 ميليارد تومان پيش‌بيني شده است كه نسبت به سال جاري 63.2 درصد كاهش خواهد داشت.

ارسال نظر