سبزپوشی بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته/ شاخص کل بورس ۲۸ هزار واحد رشد کرد

۱۴۰۲/۰۹/۰۸ - ۱۴:۱۰:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۹۸۴
سبزپوشی بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته/ شاخص کل بورس ۲۸ هزار واحد رشد کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز چهارشنبه ۸ آذر با افزایشی ۲۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۸ هزار و ۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۲۰ هزار واحد رسید.

شاخص کل بازار سرمایه با توجه به انتشار نامه تجدید ارزیابی بانکی ها با رشدی ۲۸ هزار واحدی به کار خود در این هفته پایان داد.

به گزارش تسنیم، بازار سهام اولین آخرین روز کاری هفته را بر خلاف روز‌های گذشته با افزایش تقاضا شروع به کار کرد. البته نامه‌ای که در خصوص تجدیدارزیابی بانکی‌ها منتشر شد، بر روند افزایش تقاضا در بازار اثر گذاشت و در نهایت شاخص کل با صعود قابل توجهی هفته را به پایان رساند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایشی ۲۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۶۰ هزار واحد رسید، شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۸ هزار و ۵۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۲۰ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فولاد»، «وغدیر» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «خاور»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خگستر»، «کترام» و «وتجارت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فصبا»، «کرمان» و «وسپهر» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ آذر ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۶ هزار میلیارد و ۱۲ میلیون تومان بود؛ که بیشترین ارزش معاملات ثبت شده در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۳۴۶ میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز ۱۴۴ نماد در محدوده مثبت و ۲۸۸ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۵۶ نماد در محدوده مثبت و ۱۶۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

 

ارسال نظر