ورود دو جبهه بارش‌زا تا اواسط هفته آينده به كشور

۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۰۱:۵۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۱۳۰۵

مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراكنده باران در برخي نقاط كشور از شنبه خبر داد. بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي و تصاوير ماهواره‌اي هواشناسي نشان مي‌دهد امروز در شرق و جنوب شرق كشور و استان‌هاي هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر ابرناكي بارش و در پاره‌اي مناطق رگبار و رعد و برق پيش بيني مي‌شود. 

مركز ملي پيش‌بيني و مديريت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش پراكنده باران در برخي نقاط كشور از شنبه خبر داد.
بررسي نقشه‌هاي پيش‌يابي و تصاوير ماهواره‌اي هواشناسي نشان مي‌دهد امروز در شرق و جنوب شرق كشور و استان‌هاي هرمزگان، جنوب فارس و بوشهر ابرناكي بارش و در پاره‌اي مناطق رگبار و رعد و برق پيش بيني مي‌شود. 
علاوه بر اين با گذر موج تراز مياني جو از نوار شمالي كشور در مناطقي از شمال غرب استان‌هاي ساحلي درياي خزر و همچنين در استان كرمانشاه و لرستان ابرناكي و بارش باران گاهي همراه با رعد و برق و وزش باد همراه با كاهش نسبي دما رخ مي‌دهد. در دامنه‌هاي جنوبي البرز و شمال شرق كشور نيز وزش باد پديده حاكم است. يكشنبه نيز در قالب مناطق كشور جوي آرام و پايدار همراه با افزايش نسبي دما حاكم خواهد بود به تدريج با ورود سامانه بارشي به شمال غرب كشور در مناطق مرزي واقع در غرب و شمال غرب كشور ابرناكي و بارش آغاز مي‌شود. روز دوشنبه به تدريج گستره فعاليت سامانه بارشي كل نوار غربي دامنه‌هاي جنوبي البرز واقع در استان‌هاي قزوين، البرز و تهران همچنين غرب استان‌هاي اصفهان فارس و بوشهر را در بر خواهد گرفت. بارش‌ها در جنوب آذربايجان غربي، غرب كردستان، شمال ايلام، شمال و شرق خوزستان و جنوب لرستان شدت خواهد داشت و در ارتفاعات بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

ارسال نظر