اختلاف شهرداري با محيط‌زيست در آزادراه شهيد شوشتري

۱۴۰۲/۰۸/۲۳ - ۰۱:۰۴:۵۱
کد خبر: ۳۰۱۰۵۴

آزادراه شهيد شوشتري به طول ۱۶.۵ كيلومتر در شرق تهران به عنوان يكي از كلان پروژه‌ها محسوب مي‌شود كه فاز اول اين پروژه به طول ۹.۲ كيلومتر تا پايان سال افتتاح مي‌شود.

آزادراه شهيد شوشتري به طول ۱۶.۵ كيلومتر در شرق تهران به عنوان يكي از كلان پروژه‌ها محسوب مي‌شود كه فاز اول اين پروژه به طول ۹.۲ كيلومتر تا پايان سال افتتاح مي‌شود. اما ادامه اين پروژه در به طول يك كيلومتر اختلاف نظر شهرداري و سازمان محيط زيست است. به گزارش تسنيم، با افتتاح فاز نخست اين آزادراه، بار ترافيكي بزرگراه آزادگان مسير غرب به شرق و بلوار امام رضا(ع) پيش از ورود به بزرگراه بسيج، به بلوار هجرت بالاتر از ورزشگاه تختي و در ادامه ناحيه شمالي بزرگراه بسيج هدايت خواهد شد. فاز نخست تا اين پروژه تا پايان امسال به طول 9 كيلومتر به‌ بهره‌برداري خواهد رسيد.
عليرضا زاكاني، شهردار تهران در اين باره گفت: يك بخشي از بزرگراه شهيد شوشتري بايد از منطقه حفاظت‌شده سازمان حفاظت محيط زيست عبور كند و چون موضوع محيط زيست و ذخاير ملي كه اساس حيات هستند در اينجا مطرح است، ما پروژه را دو فاز كرديم كه فاز اول به طول 9.2 كيلومتر درحال تكميل است و تا پايان سال افتتاح خواهد شد. بخش دوم كه وارد منطقه حفاظت شده مي‌شود، يك حساسيت خاصي را به دنبال دارد كه مكرراً با سازمان حفاظت محيط زيست در ارتباط بوده‌ايم. طي بازديدي كه صورت گرفته مشخص شد اختلاف نظر و تنوع نگاه سر هزار متر (يك كليومتر) است كه قرار است اين هزار متر را مورد بررسي قرار بدهيم. شيوه‌اي كه به محيط زيست آسيب نزند و اين محيط صيانت شده را باقي بگذارد تا بتوانيم اين پروژه را به صورت كامل به بهره‌برداري برسانيم. شهردار تهران تأكيد كرد: دغدغه ما محيط زيست و دغدغه سازمان حفاظت محيط زيست نيز مديريت شهري است و ما جداي از هم نيستيم. اميدوارم با تعامل با يكديگر بتوانيم اين گره كور چندين ساله را به گونه‌اي باز كنيم كه هم محيط زيست آسيب نبيند و هم پروژه شوشتري به كاهش بار ترافيك تهران كمك كند. اين محيط به همت سازمان حفاظت محيط زيست، برادران سپاه و ارتش به يك محيط غني كه از هرگونه دست‌درازي مصون مانده تبديل شده است و بايد به همين شكل باقي بماند.

ارسال نظر