گزارش آگهی

سرمایه‌گذاری طلا برای چه کسانی مناسب است؟

۱۴۰۲/۰۸/۰۹ - ۱۴:۲۵:۱۰
کد خبر: ۳۰۰۶۵۸
سرمایه‌گذاری طلا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید سرمایه گذاری در طلا را شروع کنید می‌توانید از مطالب آموزشی سایت طلاین استفاده کنید.

به‌طور کلی گروه‌های مختلف مردم به سراغ خرید طلا برای سرمایه‌گذاری می‌روند؛ اما این دسته افراد سود بیشتری در هنگام خرید و فروش طلا خواهند داشت و ریسک کمتری را تجربه می‌کنند:

1. سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که با استفاده از ابزار‌های دقیق می‌توانند بازار‌های مالی و قیمت طلا را رصد کنند؛
2. افرادی که می‌خواهند در پرتفوی سرمایه‌گذاری خود تنوع ایجاد کنند و به اصطلاح همه تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد نگذارند؛
3. افرادی که می‌خواهند ارزش پول خود را در طول زمان حفظ کنند.

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که می‌خواهید سرمایه گذاری در طلا را شروع کنید می‌توانید از مطالب آموزشی سایت طلاین استفاده کنید.

زمان مناسب برای سرمایه گذاری در طلا چه زمانی است؟

اولین توصیه ما به شما این است برای تشخیص این موضوع با افراد متخصص در حوزه سرمایه گذاری مشورت کنید. اما به‌طور کلی باید گفت زمانی که میزان عرضه طلا از حجم تقاضای آن بالاتر باشد قیمت طلا روندی نزولی به خود خواهد گرفت و به تعبیری قیمت‌ آن پایین خواهد آمد و این زمان بهترین موقعیت برای خرید طلا و سرمایه گذاری در آن است. تشخیص بهترین زمان برای سرمایه گذاری برای طلا بدین جهت اهمیت دارد که امکان ضرر و زیان را به حداقل می‌رساند و امکان کسب سود بیشتر را هم برای شما فراهم می‌آورد.

چگونه طلا بخریم که ضرر نکنیم؟

در یک سرمایه گذاری منطقی، افراد به دنبال روشی هستند که بیشترین سود و کمترین ضرر را داشته باشد. در زمان خرید طلا برای سرمایه گذاری چند نکته از اهمیت خاصی برخوردار است:

  • باید طلایی را انتخاب کنید که بدون کارمزد، حق ویترین یا هر گونه هزینه جانبی دیگری باشد؛
  • اگر بودجه زیادی ندارید، به سراغ سرمایه گذاری طلا در روش‌هایی مثل شمش یا سکه نروید و با همان مبلغ کم، مقداری طلای آب‌ شده بخرید تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را از دست ندهید.
  • هر زمان که با روند نزولی قیمت طلا مواجه شدید اقدام به خرید آن کنید و فروش را به زمانی دیگر موکول کنید. البته سعی کنید از خرید‌های هیجانی دوری کنید
  • اشتباه رایج دیگر هنگام سرمایه گذاری در طلا خرید طلاهای نگین‌دار و با سنگ‌های قیمتی است؛ باید بدانید این نوع طلاها هنگام خرید وزن نگین و سنگ آن محاسبه می‌شود ولی هنگام فروش سنگ یا نگین آن را درمی‌آورند و سپس وزن می‌کنند و می‌خرند. لذا این نوع طلاها فقط برای امور زینتی مناسب هستند و بهتر است  برای سرمایه گذاری از آن‌ها استفاده نکنید.

سرمایه‌گذاری طلا برای چه کسانی مناسب است؟

آیا طلا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

طلا کالایی است که به‌صورت ذاتی ارزش بالایی دارد و همیشه به‌عنوان یک کالای گران‌بها شناخته می‌شود. برخی دیگر از ویژگی‌های طلا که آن را کالایی مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌کنند، عبارت‌ است از:

ارزش طلا در برابر ارز

خرید ارز و دلار ریسک فراوانی دارد. همچنین باید مدنظر داشت که خرید و تهیهٔ ارز یا دلار کمی دشوار است. اما در عوض سرمایه گذاری ؛روی طلا این دردسرها را ندارد و خرید آن کار آسان‌تری است. همچنین باید در نظر داشت که قیمت طلا ثبات بیش‌تری در مقایسه با دلار و ارز دارد. این قضیه ریسک سرمایه گذاری از طریق طلا را کم‌تر می‌کند.

مطمئن بودن و ریسک کم تر

ثبات اقتصادی کشور در سرمایه گذاری بسیار اهمیت دارد. اگر مردم نتوانند به بانک‌ها اعتماد کنند، به سمت سرمایه گذاری بر طلا می‌روند. ریسک سرمایه گذاری در طلا پایین‌تر از روش‌های دیگر است و به همین خاطر امنیت بالایی را در این روش از سرمایه گذاری تجربه خواهید کرد.

نقدینگی سریع و ضرر کم

قدرت نقد شوندگی طلا نسبت به روش‌های دیگری مثل خرید خودرو و زمین برای سرمایه گذاری، بسیار بالاتر است. شما می‌توانید با صرف کردن زمان و انرژی کمتری طلای خود را به فروش برسانید. هم‌چنین ضرر در طلا بسیار اندک و کم است. همین مسئله یکی از دلایل محبوبیت سرمایه گذاری در طلا است. همچنین خرید طلا هیچ محدودیتی ندارد و هر زمانی که بخواهید، می‌توانید خرید طلا را انجام دهید.

نکته آخر درباره سرمایه گذاری طلا

در این نوشته به معرفی طلای آب شده به عنوان بهترین طلا برای سرمایه‌گذاری پرداختیم و همه روش‌های سرمایه گذاری روی طلا را بررسی کردیم. همچنین برای فعالیت در بازار طلا نیاز دارید تا با اصطلاحات رایج بازار طلا آشنا شوید. در ادامه دیدید که طلا به عنوان یک دارایی همواره ارزشمند مزایای زیادی دارد و می‌تواند گزینه بسیار مناسب برای پس انداز و سرمایه‌گذاری باشد.
 
 سرمایه‌گذاری طلا برای چه کسانی مناسب است؟

 

ارسال نظر