كنايه قاليباف به شيوه موضع‌گيري امريكايي‌ها:

شيطنت نكن!

۱۴۰۲/۰۸/۱۴ - ۰۰:۰۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۰۴۶۲
شيطنت  نكن!

رييس مجلس شوراي اسلامي با شيطنت‌آميز توصيف كردن اقدامات و عملكرد امريكايي‌ها خطاب به مقامات آنها گفت: امريكا، شيطنت نكن. محمدباقر قاليباف در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۲ لانه جاسوسي كه از ساعت ۹ صبح ديروز؛ شنبه در تهران همزمان با سراسر كشور برگزار شد، اظهار كرد: امريكايي‌ها همواره در طول تاريخ در همه شرايط در مقابل امنيت ملي و منافع ملي و پيشرفت كشور ما ايستاده و دست به توطئه، جنگ و كودتا زدند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با شيطنت‌آميز توصيف كردن اقدامات و عملكرد امريكايي‌ها خطاب به مقامات آنها گفت: امريكا، شيطنت نكن. محمدباقر قاليباف در مراسم ۱۳ آبان ۱۴۰۲ لانه جاسوسي كه از ساعت ۹ صبح ديروز؛ شنبه در تهران همزمان با سراسر كشور برگزار شد، اظهار كرد: امريكايي‌ها همواره در طول تاريخ در همه شرايط در مقابل امنيت ملي و منافع ملي و پيشرفت كشور ما ايستاده و دست به توطئه، جنگ و كودتا زدند. تاريخ به اين موضوع شهادت مي‌دهد. اما ما بر اساس باورها و سنت‌هاي الهي در برابر آنان مقاومت كرديم. آنها به دنبال اين هستند تا قدرت بازدارنده ما و پيشرفت كشور در حوزه‌هاي مختلف را بازدارند. وي تصريح كرد: بدون شك تاريخ همه كشورها، ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فراز و نشيب مي‌باشند. ما هم در ايران اسلامي و در نهضت اسلامي خود به رهبري حضرت امام (ره) داراي اين روزها هستيم، روزها و زمان‌هاي خاصي در طول اين نهضت اسلامي كه مايه حيات مجدد اسلام شد داريم من‌جمله يوم‌الله سيزده آبان. بعد از ۱۵ خردادماه سال ۱۳۴۲ و بعد از آن ماه محرم كه در اصل آغاز نهضت بود و سپس در سال ۱۳۴۳ كه حضرت امام (ره) در چهارم آبان‌ماه كه بحث كاپيتولاسيون مطرح شده بود و امريكايي‌ها حقوق ويژه‌اي را گرفته بودند يك سخنراني تاريخي رقم زد و وقتي از اينجا به آن سخنراني نگاه مي‌كنيم به عظمت امام، نگاه امام و تشخيص امام پي مي‌بريم. وي اظهار كرد: امام در آن روز فرمودند رييس‌جمهور امريكا بداند كه منفورترين افراد دنيا پيش ملت ايران است و تمام گرفتاري‌هاي ما به امريكا باز مي‌گردد. اسراييل نيز موجود امريكا است. اين حرف براي ۶۵ سال قبل است كه حضرت امام خميني (ره) فرمودند. سپس در سيزده آبان‌ امام تبعيد شد. اين نگاه امام حاكي از شناخت دقيق امريكا است. زماني كه به سال‌هاي قبل نگاه مي‌كنيم متوجه اين موضوع مي‌شويم. به هرحال سيزده آبان ادامه پيدا كرد و در سال ۵۷ بسياري از دانش‌آموزان در دانشگاه تهران به خاك و خون كشيده شدند. بعد از پيروزي انقلاب نيز در سيزده آبان سال ۵۸ شاهد تسخير لانه جاسوسي بوديم كه امام فرمودند مهم‌تر از انقلاب اول بود چرا كه اسناد و مدارك نشان مي‌داد اينها به دنبال اين بودند تا مجدد همانند ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ كه باعث شدند دولت ملي شكست بخورد و كودتا به پا كرده بودند اين موضوع را رقم بزنند. رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: جنگ، تجزيه‌طلبي و حمله به طبس از ديگر جنايات اين رژيم است و همه نشان‌دهنده خوي استكباري و ظلم امريكا است. حضرت امام خميني‌(ره)
 به درستي فرمود امريكا شيطان بزرگ است و هر بدبختي كه امروز در دنيا وجود دارد ريشه در خوي حيوان‌صفتي دولتمردان امريكا دارد و تاريخ گواهي مي‌دهد و تا به امروز نيز آن را ثابت كرده است. از همان ابتدا روحيه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامي بود. مقاومت از ابتداي نهضت مبتني بر سنت‌هاي الهي و مبتني بر قرآن كريم و مبتني بر منطق و باورها چارچوب حركت ملت ايران و امت اسلامي بود. وي افزود: امريكا و اذناب آن از جمله رژيم صهيونيستي هميشه به دنبال ظلم و جنايت عليه اين كشور بودند هم در قبل از انقلاب و هم در بعد از انقلاب اما روحيه مبارزه با اين جنايات آن طور كه بايد در قبل از انقلاب وجود نداشت ما در انقلاب اسلامي مباني مبارزه را مبتني بر سنت‌هاي الهي پيش برديم. هميشه در تاريخ امريكايي‌ها در هر شرايطي مقابل امنيت ملي، منافع ملي و پيشرفت اين كشور در همه حوزه‌ها ايستادند. كودتا كردند و جنگ و جنايت به راه انداختند تاريخ در اين زمينه شهادت مي‌دهد. وي ادامه داد: براساس اين باورها ما مقابل آنها ايستاديم. آنها به دنبال اين بوده و هستند كه قدرت بازدارندگي و پيشرفت كشور در زمينه‌هاي مختلف را سلب كنند. اما واقعيت اين است كه بين مقاومت و منافع ملي تعارضي وجود ندارد. مقاومت اهل هوشمندي، اهل تدبير، اهل شجاعت، اهل حساب و كتاب است. البته كه ما در كنار اين موضوع اميد به خدايي داريم كه از جايي به ما كمك مي‌كند كه نه در محاسبات ما مي‌گنجد و نه در محاسبات دشمن. قاليباف اظهار كرد: شكي در اين نيست كه مقاومت هزينه دارد اما بدانيم كه تسليم شدن و كرنش كردن هم داراي هزينه است منتهي هزينه مقاومت هم چون سرمايه‌گذاري است اما هزينه تسليم به معناي باج دادن، ربا گرفتن و ربا دادن بوده و همه‌چيز حتي شرافت، انسانيت، استقلال و آزادي را از دست مي‌دهد. وي با تاكيد بر اينكه انتهاي مسير سازش، ورشكستگي و سرشكستگي و انتهاي مسير مقاومت پيروزي و سربلندي و عزت است، تصريح كرد: امروز نمونه مشخص و روشن مقاومت را به عينه مي‌بينيد لازم نيست به ده‌ها سال قبل بازگرديم بلكه نمونه عملي مقاومت توفان‌الاقصي است كه به يك نمونه نظري هم تبديل خواهد شد كه بعدها درباره آن قلم خواهند زد. وي عمليات توفان‌الاقصي را نقطه عطفي خواند كه تاريخ را جابه‌جا كرده است و گفت: كساني كه مسائل راهبردي، استراتژيك و ژئوپلتيك را دنبال مي‌كنند همه حرف از نظم نوين جهاني مي‌زنند؛ حركت توفان‌الاقصي معادلات نظم جهاني و عناصر و عوامل محاسباتي آن را در سطح جهاني و منطقه‌اي جابه‌جا كرد به‌طوري كه رژيم صهيونيستي و امريكا هر اقدامي هم انجام دهند نمي‌توانند شرايط را به قبل برگردانند. رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيدايش رژيم صهيونيستي اظهار كرد: بعد از آغاز جنگ جهاني اول انگليسي‌ها تصميم گرفتند كه اين جورثومه فساد و ناامني را در منطقه فلسطين پايه‌گذاري كنند. از سال ۱۹۱۴ ميلادي اين مسير طي شد تا اينكه انگليسي‌ها در سال ۱۹۴۸ در شوراي امنيت رژيم صهيونيستي را به رسميت شناختند. اين شيطنت‌ها تا امروز يعني بعد از گذشت ۷۵ سال ادامه دارد. 

ارسال نظر