ذخیره‌سازی حدود 353 میلیون لیتر سوخت مایع در مخازن نیروگاه‌های برق

۱۴۰۲/۰۸/۰۴ - ۰۰:۳۳:۳۲
کد خبر: ۲۱۸۲۸۶

پیش‌بینی سرمای زمستان و لزوم تامین سوخت نیروگاه‌های مولد برق در این ایام، باعث شد تا با تدبیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سوخت مایع برای جایگزینی با گاز طبیعی در مخازن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حوزه فعالیت منطقه شمال‌شرق ذخیره‌سازی گردد.

شاهرود-  الهام میرزایی| پیش‌بینی سرمای زمستان و لزوم تامین سوخت نیروگاه‌های مولد برق در این ایام، باعث شد تا با تدبیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران سوخت مایع برای جایگزینی با گاز طبیعی در مخازن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حوزه فعالیت منطقه شمال‌شرق ذخیره‌سازی گردد.

به گزارش روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران- منطقه شمال‌شرق؛ در سال‌های اخیر بر اساس تصمیمات ستاد بحران استان‌های خراسان رضوی و سمنان، در راستای جلوگیری از تنش افت فشار گاز مصارف خانگی، قطع اجباری گاز مصرفی سه نیروگاه‌ تولید‌کننده برق در این استان‌ها در دستور کار قرار گرفته و بحث تامین سوخت این نیروگاه‌ها برای مدیران عالیرتبه هر دو استان میزبان زوار ثامن الحجج (ع) به یک دغدغه جدی تبدیل شده است.

طبق نظر کارشناسان؛ تعطیلی این نیروگاه‌ها باعث بروز مشکل تامین برق هموطنانمان نیز خواهد شد، لذا تامین سوخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

  بر پایه همین گزارش؛ تدبیر و پیش بینی مدیران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای ذخیره‌سازی سوخت مایع این نیروگاه‌ها در طول سال، خیال مدیران و مردم این استان‌ها که هرساله سرمای زیر صفر را بارها تجربه می‌کنند، راحت نموده و به یکی از افتخارات این شرکت و کارکنان منطقه شمال‌شرق در خدمات‌رسانی به مردم بدل کرده است.معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق در این رابطه از تلاش شایسته همکارانش برای ذخیره‌سازی سوخت مایع این سه نیروگاه‌ خبر داد و گفت: اهمیت کارکرد بدون وقفه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی حوزه فعالیت این منطقه بر کسی پوشیده نیست، لذا تدبیری اندیشیده ‌شد تا سوخت مورد نیاز آنها با مشکل مواجه نشده و در عین حال مشکلی برای تامین برق مردم نیز به وجود نیاید. حسین ابراهیمی افزود: در شش ماهه اول امسال تمام تلاش همکاران ما در منطقه شمال‌شرق بر این بوده تا ذخیره‌سازی سوخت مایع وجایگزنی آن در زمستان با گاز طبیعی انجام شود که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی محقق شده است. 

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه امسال حدود 353میلیون و 551هزار لیتر فرآورده نفت گاز (گازوئیل) در مخازن این سه نیروگاه‌ مولد برق ذخیره‌سازی شده که سهم نیروگاه خیام نیشابور بیش از 192میلیون و 879هزار لیتر، نیروگاه شهید باکری سمنان بیش از 581میلیون و 69هزار لیتر و نیروگاه شهید بسطامی شاهرود بیش از 79میلیون و 302هزار لیتر است. معاون عملیات منطقه شمال‌شرق خاطرنشان کرد: زمستان امسال اگر با بحران افت فشار گاز یا قطع کامل آن در این نیروگاه‌ها باشیم، مدیران نیروگاه‌ها می‌توانند مثل گذشته برای ادامه فعالیت و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر به هموطنان، از سوخت مایع ذخیره‌سازی شده استفاده کرده و دغدغه سوخت مورد نیاز این نیروگاه‌ها را نداشته باشند.

 

ارسال نظر