بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران اصلاح می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۸/۰۱ - ۰۰:۵۵:۰۰
کد خبر: ۲۱۸۰۲۷

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تهیه لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران خبر داد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از تهیه لایحه اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایلنا، امیر شهرابی اظهار کرد: امسال با بازنگری در فرایند بودجه‌ریزی مناطق، ستاد، سازمان‌ها و شرکت‌ها، تلاش کردیم در مسیر شفافیت و انضباط مالی مدنظر شهردار تهران حرکت کنیم تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع، واقعی‌سازی بودجه و تقویت کنترل و نظارت، چارچوب‌های نظام‌مند بودجه را پیش ببریم.

وی با اشاره به اصل انعطاف‌پذیری بودجه گفت: اصولا بودجه بر اساس یک برآورد تهیه و تنظیم می‌شود و با توجه به پویایی و تغییرات شرایط اقتصادی و اجتماعی و شرایط تورمی جامعه، ممکن است پس از تصویب بودجه، نیاز به تغییراتی در برخی ردیف‌های اعتباری باشد، بنابراین اصلاحیه بودجه امری طبیعی و انکارناپذیر است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در خصوص ارسال اصلاحیه بودجه به شورای شهر ادامه داد: این اصلاحیه با توجه به تغییرات و افزایش هزینه‌ها به ویژه در زمینه حقوق و دستمزد، هزینه نگهداشت شهر و ضرورت تزریق اعتبار به برخی از پروژه‌های احداثی اولویت‌دار شهرداری تهران آماده و برای تصویب، به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می‌شود. به گفته شهرابی، در این نشست‌ها موضوعاتی چون بودجه هزینه‌ای در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۲، جابه‌جایی اعتبارات دارایی سرمایه‌ای و تخصیص اعتبار واحدهای مختلف تا پایان سال، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

ارسال نظر