پیشنهاد خاندوزی برای وام خود اشتغالی ۳۰۰ میلیون تومانی

۱۴۰۲/۰۷/۳۰ - ۱۳:۳۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۸۰۰۱
پیشنهاد خاندوزی برای وام خود اشتغالی ۳۰۰ میلیون تومانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: افزایش سقف تسهیلات خوداشتغالی مصوبه شورای پول و اعتبار است که می‌تواند تا ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یابد تا در جهت ایجاد کسب و کارهای خرد به کار گرفته شود.

سید احسان خاندوزی در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی که از سوی بانک‌های عامل و کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری در بهار امسال به ۸.۲ رسید که در تابستان نیز کاهش پیدا کرد، این موضوع همزمان با افزایش نرخ مشارکت بود که به طور طبیعی می‌توانست منجر به افزایش بیکاری شود؛ اما با تدابیر خانواده بزرگ دولت الحمدالله نرخ بیکاری کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به سه دسته اقدام برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد تصریح کرد: اولین اقدام سیاست‌های منجر به رونق در عرصه کلان اقتصادی بود، همچنین به پروژه‌های عمرانی تخصیص بی‌سابقه‌ای صورت گرفت که ۱۰۰ درصد تخصیص را دولت به پروژه‌های عمرانی انجام داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مردم باید در زمان کوتاه وارد کسب‌وکارهای اقتصادی شوند، اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌ها آزاد شده که از جمله اقدامات در این راستا ارائه مجوزهای کسب و کار است.

خاندوزی تحریک اشتغالزایی و مساله کاریابی را مهم دانست و اظهار کرد: در این راستا پشتیبانی‌های حقوقی و مالی در حال انجام است، ما خوشبخت هستیم که اقدامات دسته سوم همراه با افزایش کیفی سیاست‌های اشتغال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بررسی‌هایی که از طریق نظارت‌های پسینی انجام گرفته نشان می‌دهد حدود ۹۲ درصد از تسهیلات اشتغالزایی به هدف مورد نظر اصابت کرده و خیال ما از بابت آفت پولشویی راحت شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی سیاست‌های دولت در زمینه اشتغالزایی به لحاظ کمیت را موثر دانست و یادآور شد: در سه سال گذشته از ۱۰ به ۲۵ و سپس به ۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رسیدیم که این رقم باید خیلی خیلی بیشتر شود.

به گفته خاندوزی، در حال حاضر در پرداخت تسهیلات توانمندسازی گروه‌هایی فعال هستند که همزمان کار مشاوره در بازاریابی و فروش محصولات را به متقاضیان بر عهده دارند. مجموعا با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم، ولی اقدامات انجام شده نوید ایام بهتری را می‌دهد.

وی با اشاره به موضوع صندوق ضمانت اشتغال تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافت که باید بسیار بیشتر از این رقم شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده تا سقف تسهیلات خوداشتغالی از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، گفت: دغدغه عدالت برای دولت مهم است و اینکه گروه‌های نابرخوردار حاشیه‌ای در جامعه نقش‌آفرین باشند و توانمند شوند و وقتی این خانواده‌ها روی پای خود می‌ایستند دست دیگران را هم می‌گیرند.

ارسال نظر