رسوب‌گیری مستمر کانال‌های آبخیز تهران

۱۴۰۲/۰۷/۲۵ - ۰۰:۴۸:۲۹
کد خبر: ۲۱۷۵۹۹

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران سال گذشته هیچ آبگرفتگی جدی در معابر شهری نداشتیم، گفت: در فصل بارندگی جاری آماده استقبال از بارش‌های برف و باران و مقابله با آبگرفتگی هستیم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران سال گذشته هیچ آبگرفتگی جدی در معابر شهری نداشتیم، گفت: در فصل بارندگی جاری آماده استقبال از بارش‌های برف و باران و مقابله با آبگرفتگی هستیم.

به گزارش ایرنا، حسین نظری روز دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از عملیات لایروبی مسیل‌ها و قنوات اظهار کرد: شهر تهران ۷۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و همچنین ۱۰ هزار نهر و جوی دارد که این حجم بصورت مستمر لایروبی می‌شود. وی افزود: در حوزه آبگیر حوزه کن گل و لایناشی از بارندگی از دل کوه سراریز حوزه شهر می‌شود لذا با عملیات لایروبی اجازه نمی‌دهیم این گل و لای که حجم ۳۶ هزار متر مکعبی دارد، وارد شهر شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امیدواریم امسال نیز شاهد بارش برف و باران زیاد باشیم، گفت: برنامه‌ها و راهکارهای مناسب در این خصوص به مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شده همچنین در زمینه تامین ماشین آلات نیز اقدامات خوبی انجام شد. وی یادآور شد: سال گذشته ۸۰۰ نقطه از سوی شهروندان در خصوص آبگرفتگی گزارش شد که تاکنون مشکل ۴۶۴ نقطه برطرف شده البته عمده این نقاط دچار آبگرفتگی جزیی بودند. نظری در خصوص نحوه جمع‌آوری زباله در محلات تهران نیز ادامه داد: به زودی طرح جدیدی از جمع‌آوری زباله در چند منطقه از جمله یک، سه، چهار، هشت، ۲۱ و ۲۲ اجرا خواهد شد ‌و اگر این طرح رضایت بخش بود در سایر مناطق نیز اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: روزانه سه تا چهار نوبت جمع‌آوری زباله در تهران داریم اما شهروندان متاسفانه ساعت خاصی زباله‌ها را از منزل خارج نمی‌کنند و اگر همه شهروندان در ساعت ۹ شب این زباله‌ها را از بیرون خارج کنند حتما کمک بزرگی به مدیریت شهری کردند. معاون شهردار تهران با بیان کمبودی در موضوع مخازن نداریم، یادآور شد: سال گذشته حدود ۴۰ درصد از این مخازن نوسازی شد همچنین نسبت به شستشوی این مخازن اقدام کردیم. به گفته وی، موضوعی که دنبال کردیم تغییر در شکل مخازن بود و طرحی در میدان فردوسی از مخازن جدید را اجرا کردیم که این مخازن دچار مشکلاتی بود که در حال برطرف کردن آن هستیم.

 

ارسال نظر