سرمایه‌گذاری در نقطه کم‌ریسک

۱۴۰۲/۰۶/۲۷ - ۰۱:۴۱:۰۶
کد خبر: ۲۱۵۴۳۲
سرمایه‌گذاری در نقطه کم‌ریسک

اگر به وضعیت امروز بورس نگاه کنیم متوجه خواهیم شد وضعیت متعادل و خوبی دارد و یک رشد خوبی را طی کرده است. قیمت‌های جهانی نیز از دیگر عواملی است  که سبب شده بورس رشد خوبی داشته باشد یکی از متغیرهای مهم برای بازار سهام قیمت نفت است.

عربستان و روسیه تصمیم گرفتند تا پایان سال میلادی 1.3 میلیون بشکه از صادرات را کاهش دهند و این یعنی تضعیف سمت عرضه و در نتیجه منجر به افزایش قیمت‌ها شده و همانطور که فکر می‌کردیم قیمت نفت مجدد بالای 90 دلار برگشته است که اتفاق خوبی است همچنین نرخ خوراک از دلایل مهمی بود که صنایع مختلف از جمله پتروشیمی و پالایشی را با چالش مواجه کرده بود که نرخ خوراک تاحدودی اصلاح شد و باعث رشد قیمت‌های این صنایع شد. 

در حال حاضر بازار سهام از لحاظ قیمت‌ها وضعیت خوبی دارد و می‌توان بیان داشت سرمایه‌گذاری در نقطه کم‌ریسکی است اما اگر نگاهی به اقتصاد ایران داشته باشیم متوجه خواهیم شد تمامی بازارها از مسکن تا خودرو وارد رکود خاصی شده‌اند و این حالت باعث شده بورس ما هم تحت تاثیر قرار بگیرد. پس در این نقطه تا 15 مهر نمی‌توان رشد شتاب‌داری از شاخص متصور بود و پول‌ها سمت سهام کوچک‌تر می‌رود.

پس در حال حاضر افرادی که قصد خرید یا سرمایه‌گذاری دارند بهتر است بیشتر از جریان کل نگاهی به سهام کوچک‌تر پرپتانسیل داشته باشند تا از این طریق گین خوبی نصیبشان شود. همچنین بانکی‌ها نیز نسبت به مارکتی که دارند دارایی‌های خیلی ارزشمندی دارند به عنوان مثال بانک تجارت چند روز پیش تنها یکی از زمین‌های خود را که در یوسف‌آباد قرار داشت آگهی کرد و قیمت 15 همت را برای آن در نظر گرفت حال بانک‌های خوب مثل صادرات مارکت 40 همتی دارند و اگر نگاهی به سایرین هم داشته باشیم وضعیت مشابهی را می‌بینیم.

 به‌طور کل برای این هفته بازار متعادل را متصورم اما سهام کوچک می‌توانند رشد داشته باشند و سرمایه‌گذاران بهتر است با توجه به استراتژی خود سهام پرپتانسیل را شناسایی کنند. البته باید به این نکته توجه داشت بورس ایران هموار تحت اخبار و اتفاقات مربوط به سیاست بوده و متاسفانه موقعیت ایران طوری است که به جرات می‌توان گفت جزو ده بورسی است که اتفاقات سیاسی زیادی در آن رخ می‌دهد و این اصلا به نفع بازار نیست. بورس هرچه ثبات و امنیت بیشتری داشته باشد سرمایه‌گذاران با خیال راحت‌تری در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

 

ارسال نظر