حمایت وزارت نفت از سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای برقی

۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۰۱:۱۴:۲۹
کد خبر: ۲۱۳۷۴۳
حمایت وزارت نفت از سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای برقی

وزیر نفت از حمایت این وزارتخانه از سرمایه‌گذاری در حوزه خودروهای عمومی برقی خبر داد. به گزارش «تعادل»، جواد اوجی وزیر نفت با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در حیات دولت با اعلام خبر همکاری مشترک میان این وزارتخانه و وزارت صمت با شهرداری تهران، گفت: ضمن تشکر از برادر خوبم آقای زاکانی شهردار تهران، ما یک کار مشترکی را میان وزارت نفت، وزارت صمت و شهرداری تهران با موضوع کاهش آلایندگی هوای پایتخت آغاز کردیم و به‌طور جد این مساله را پیگیری می‌کنیم تا ان‌شاءالله به زودی عملیاتی شود.

وی ادامه داد: موضوع این کار مشترک هم حمایت از سرمایه‌گذارانی است که علاقه و تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه برقی‌کردن خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت‌بارها دارند.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت تقبل کرده است که به‌ازای سرمایه‌گذاری که در این مساله صورت می‌گیرد و در مقابل میزان سوختی که صرفه‌جویی می‌شود یا حواله سوخت را پرداخت می‌کنیم یا معادل قیمت آن سوخت به نرخ فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار عزیز پرداخت می‌شود.

وی افزود: این می‌تواند انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذارانی که مشتاق هستند در امر برقی کردن خودروها فعالیت کنند، باشد. این طرح به خصوص با درایتی که شهرداری تهران و وزارت صمت به خرج دادند، از خودروهای عمومی از جمله تاکسی‌ها و وانت‌بارها شروع می‌شود.

اوجی خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌تواند یک انقلاب در بحث این صنعت اتفاق بیفتد که ان‌شاءالله موجب کاهش آلودگی هوا بالاخص در شهر تهران باشد.

اوجی همچنین اعلام کرد: تولید واقعی نفت خام به ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که تا پایان شهریور این میزان به ۳.۴ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت بیان کرد: در ۴ ماهه امسال ۱۶ درصد گاز بیشتر یعنی روزی ۳۶ میلیون متر مکعب بیشتر و در نتیجه روزانه ۲۰ میلیون لیتر سوخت مایع را به نیروگاه‌ها تزریق کرده‌ایم که هم به کاهش آلایندگی و هم افزایش صادرات سوخت مایع می‌انجامد. وی افزود: در تمام جایگاه‌های سوخت عملیات سوخت رسانی طبق روال عادی در جریان است و فضایی که رسانه‌های معاند به آن دامن زده بودند، خنثی شد. وزیر نفت بار دیگر تاکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و از مردم می‌خواهم با تنظیم موتور و باد لاستیک خودروهای شخصی خود به کاهش مصرف بنزین کمک کنند. اوجی این را هم گفت که مصرف بنزین از روزی ۱۳۷ میلیون لیتر در ماه گذشته به ۱۱۳ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در کشور کمبود بنزین نداریم، خاطرنشان کرد: ذخایر بنزین در کشور نسبت به ۴ ماه سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر هم بیشتر داریم.

 

ارسال نظر