پذیره‌نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری تخصصی خودرو

۱۴۰۲/۰۶/۱۹ - ۰۱:۰۱:۴۷
کد خبر: ۲۱۴۸۹۲

صندوق سرمایه‌گذاری بخشی «بهین خودرو» با نماد «بهین رو» از شنبه ۱۸ تا ۲۱ شهریورماه به مدت ۴ روز کاری پذیره‌نویسی می‌شود.صندوق بخشی یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی است. در صندوق‌های سهامی حداقل منابع صندوق به میزان ۷۰ درصد در سهام و مابقی در سپرده‌های بانکی یا اوراق با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود.

در صندوق‌ بخشی نیز همین سازوکار حاکم است با این تفاوت که در صندوق‌های بخشی برخلاف صندوق‌ سهامی که در انواع سهم از صنایع مختلف ورود می‌کند، این صندوق‌ها بخش بزرگی از پرتفوی سهامی خود را به شکل متمرکز به یک صنعت خاص اختصاص می‌دهند. «بهین‌خودرو» اولین صندوق بخشی صنعت خودرو در بازار سرمایه ایران است. این صندوق درصد قابل توجهی از پرتفوی خود را به خرید سهم‌های موجود در صنعت خودرو و ساخت قطعات اختصاص می‌دهد.

بهین خودرو از نوع قابل معامله در بورس (ETF) است و افراد به راحتی می‌توانند این صندوق را از سامانه‌های معاملاتی آنلاین خرید و فروش کنند. با توجه به سرمایه‌گذاری صندوق بخشی خودور در سهم‌های موجود در صنعت خودرو و ساخت قطعات، «بهین‌خودرو» برای آن دسته از سرمایه‌گذاران که زمان و دانش کافی برای تحلیل سهم‌های صنعت خودرو را نداشته ولی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این صنعت هستند گزینه مناسبی به شمار می‌آید. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی با توجه به ریسک بالاتری که متحمل خریداران این نوع صندوق‌ها می‌کند به همان نسبت بازده بالاتری را نیز برای سرمایه‌گذاران به ارمغان می‌آورد. اهداف: هدف از تشکیل صندوق، جمع‌آوری سرمایه از سرمایه‌گذاران و اختصاص آنها به خرید انواع اوراق بهادار به منظور کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، بهرهگیری از صرفه‌جویی‌های ناشی از مقیاس و تأمین منافع سرمایه‌گذاران است.

 

ارسال نظر