جوانان آفریقا چطور باعث رشد جهانی خواهند شد؟

۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۰۲:۲۷:۴۴
کد خبر: ۲۱۴۲۰۹

تعداد جوانان آفریقایی‌ که تا سال ۲۰۳۵، سالانه وارد نیروی کار می‌شوند، بیشتر از مجموع سایر نقاط جهان خواهد بود. به گزارش ایسنا، با سرمایه‌گذاری مناسب در آموزش، فناوری و کارآفرینی، پتانسیل جوانان آفریقا برای پیشبرد توسعه پایدار و تغییرات متحول‌کننده بی‌حد و حصر است.

تحول دیجیتال این پتانسیل را دارد که روند رشد بیکاری در آفریقا را معکوس کند و ساختار اقتصاد آفریقا را تغییر دهد. آفریقا قاره‌ای پر از انرژی جوانی و پتانسیل‌های بکر است و جوان‌ترین جمعیت جهان با بیش از ۶۰ درصد جمعیت این قاره زیر ۲۵ سال را داراست.

پیش‌بینی می‌شود که این جمعیت جوان رو به رشد حتی بیشتر رشد کند زیرا انتظار می‌رود جمعیت آفریقا از ۱.۴ میلیارد امروز به ۲.۵ میلیارد تا سال ۲۰۵۰ برسد. با توجه به اینکه چین، ژاپن، کره و بسیاری از کشورهای اروپایی همگی کاهش شدید کارگران جوان را تجربه می‌کنند، جمعیت جوانان آفریقایی که به سرعت در حال رشد هستند، این پتانسیل را دارد که رشد جهانی را به همان شیوه‌ای که کارگران جوان چین زمانی قدرت را به این کشور بخشیدند، اقتصاد جهانی را به همان شیوه هدایت کنند. استفاده از این پتانسیل اصلاحات جسورانه را نیاز دارد. سرمایه‌گذاری در آموزش با کیفیت برای باز کردن پتانسیل کامل جوانان آفریقا ضروری است اما چالش‌های مهمی در بخش آموزش وجود دارد. با وجود پتانسیل گسترده جوانان آفریقا، چالش‌های قابل‌توجهی در بخش آموزش وجود دارد.

۳۰ میلیون کودک در سنین دبستان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا در حال حاضر از تحصیل بازمانده‌اند که آنها را از فرصت‌های یادگیری حیاتی محروم کرده و نابرابری فاحش در فرصت‌های آموزشی را برجسته می‌کند. با این حال، تلاش‌های امیدوارکننده‌ای برای رسیدگی به این مسائل انجام می‌شود. اتحادیه آفریقا روندی را با هدف ارایه توصیه‌هایی به سیاست‌گذاران آفریقایی برای یک سیستم آموزشی عادلانه‌تر رهبری کرده است. علاوه بر این، راهبرد آموزش قاره‌ای برای آفریقا ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۵ به دنبال جهت دهی مجدد سیستم‌های آموزشی با هدف القای دانش، شایستگی‌ها، مهارت‌ها، نوآوری و خلاقیت مورد نیاز برای پرورش ارزش‌های اصلی آفریقا و ترویج توسعه پایدار است. فراتر از آموزش سنتی، دولت‌ها و شرکت‌ها باید سرمایه‌گذاری در آموزش و مهارت‌های مجدد را افزایش دهند تا اطمینان حاصل کنند که مردم با مهارت‌هایی که برای پیشرفت در اقتصاد و جامعه جدید نیاز دارند، توانمند می‌شوند. دگرگونی دیجیتال در آفریقا زمانی که به چالش اشتغال جوانان می‌رسد، نویدبخش است. در عصر دیجیتال، فناوری این قدرت را دارد که چشم‌انداز اجتماعی واقتصادی آفریقا را متحول کند. 

 

ارسال نظر