ایلان ماسک ورود به سایت‌های مخالف خود را با تاخیر مواجه کرده بود

۱۴۰۲/۰۵/۲۶ - ۰۲:۰۴:۳۷
کد خبر: ۲۱۳۱۶۷

ایلان ماسک ظاهراً تغییری را در ایکس ایجاد کرده بود تا ورود به سایت‌های مخالف او از طریق این شبکه اجتماعی به سرعت انجام نشود. اگر در ایکس (توییتر سابق) روی لینکی به تردز، بلواسکای، اینستاگرام، فیسبوک، نیویورک تایمز، رویترز و Substack کلیک می‌کردید، احتمالاً چند ثانیه‌ای بیشتر از حد معمول طول می‌کشید تا وارد صفحه مقصد شوید.

ظاهراً این اتفاق تلاشی از سوی ایلان ماسک برای مقابله با وب‌سایت‌هایی بوده است که او علاقه‌ای به آنها ندارد. ولی به‌نظر می‌رسد که این مشکل حالا برطرف شده است. به‌ گزارش واشنگتن‌پست، شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً در هنگام ورود به لینک‌های مربوط به سایت‌هایی که پیش‌تر علناً علیه ایلان ماسک اقدام کرده بودند، تأخیری 5 ثانیه‌ای را ایجاد کرده بود. به‌ عبارت دیگر، کلیک روی این لینک‌ها موجب می‌شد کاربران ابتدا به صفحه‌ای سفید بروند و چند ثانیه‌ای آنجا بمانند، سپس به صفحه مقصد هدایت شوند.

بااین‌حال، اکنون به‌نظر می‌رسد که این مشکل برطرف شده است و کاربران با کلیک روی این لینک‌ها، بلافاصله به وب‌سایت مقصد وارد می‌شوند. اولین‌بار کاربران انجمن وب‌سایت هکرنیوز گزارش دادند که ایکس تأخیری را در هنگام ورود به لینک‌های نیویورک تایمز ایجاد کرده است. کاربری در این وب‌سایت گفته بود که این مشکل از روز 4 اوت (13 مردادماه) به وجود آمده است. ظاهراً مساله از سرویس t.co نشات می‌گیرد که لینک‌های منتشرشده در این شبکه اجتماعی را کوتاه می‌کند. واشنگتن‌پست می‌گوید این مشکل تنها درخصوص لینک سایت‌هایی مشاهده شده است که ایلان ماسک احتمالاً با آنها مشکل دارد. از سوی دیگر اما سایت‌هایی مثل ماستودون، یوتوب و فاکس نیوز به سرعت باز می‌شوند.

ایلان ماسک با این کار عملاً درحال جلوگیری از دریافت ترافیک توسط این وب‌سایت‌ها و کاهش درآمد احتمالی آنهاست؛ چرا که تأخیر در بارگذاری سایت‌ها یکی از عواملی است که می‌تواند ترافیک یک وب‌سایت را کاهش دهد. مدیر سابق واحد اعتماد و ایمنی توییتر در پستی در بلواسکای درباره این اتفاق نوشت: «این یکی از آن چیزهایی است که آنقدر دیوانه‌وار به‌نظر می‌رسد که باورکردنش حتی برای توییتر سخت است.» با توجه به اینکه توییتر تیم روابط‌عمومی ندارد، واکنشی به گزارش‌های مربوطه نشان نداده است.

 

ارسال نظر