تهرانی‌ها در صدر مهاجرین به کرج

۱۴۰۲/۰۳/۳۱ - ۰۲:۲۶:۴۴
کد خبر: ۲۰۸۸۰۰

علیرضا زاکانی، شهردار تهران اعلام کرد: مطابق آمایش‌های صورت گرفته سال ۱۴۰۰، بیشترین آمار مهاجران به کرج از تهران بوده است. زاکانی با اشاره به مشکلات پایتخت گفت: تهران با برهم‌انباشتگی مشکلات روبروست.

علاوه بر این ما از گذشته فرسودگی و کمبود امکانات را نیز به ارث برده‌ایم به عنوان مثال مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید اکنون ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در تهران فعال بود اما اکنون ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران تنها ۱۸۶۰ اتوبوس دارد. وی که در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان شهرداری تهران و دانشگاه خواجه نصیرالدین‌ طوسی سخن می‌گفت، تاکید کرد: بر همین اساس مطابق آمایش‌های صورت گرفته سال ۱۴۰۰، بیشترین آمار مهاجران به کرج از تهران بوده است. برای حل این مشکلات باید از تمامی ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف استفاده کنیم و برای حل آن باید به سراغ راه‌حل‌هایی چند بعدی برویم تا با یک راهکار بسته‌ای از مشکلات حل شود.

شهردار تهران ادامه داد: برای مدیریت شهری پایتخت ۴ رویکرد تحولی داریم؛ نخست تحول درون زا که در این تحول به دنبال آن هستیم تا شهرداری از یک نهاد خدماتی صرف به نهاد خدمت‌گذار اجتماعی تبدیل شود. دوم تحول سخت‌افزاری که در پیشبرد آن مجموعه دانشگاهی بیش از هر نهادی می‌توانند به ما کمک کنند. هدف ما در این بخش زیست‌پذیرتر کردن شهر و رساندن تهران به یک شهر الگو تا افق ۱۴۱۰ است.

 

ارسال نظر