ظرف یک‌ماه مسائل گمرکات سامان‌دهی شود

۱۴۰۲/۰۳/۲۷ - ۰۳:۰۰:۵۳
کد خبر: ۲۰۸۴۴۶

معاون اول رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت از وزیر اقتصاد خواست ظرف یک ماه مسائل گمرکات کشور را سامان‌دهی کند.

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور در جلسه هیات دولت با اشاره به سفر آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به کشورهای ونزوئلا و نیکاراگوئه و استقبال کم نظیر از رییس‌جمهور کشورمان در این سفرها، گفت: امروز دیپلماسی دولت مردمی سیزدهم و راهبرد رییس‌جمهور در توسعه همکاری و تعامل سازنده با کشورهای مختلف به نتیجه رسیده و به وضوح شاهد اقتدار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با تاکید بر لزوم تمرکز دستگاه دیپلماسی بر توسعه همکاریهای اقتصادی به ویژه با کشورهای آفریقایی، خاطرنشان کرد: سفرا و کارکنان نمایندگی‌های جمهوری اسلامی باید تمرکز جدی‌تری در حوزه اقتصادی داشته باشند و بسترهای لازم را برای ارتقاء سطح همکاریهای ایران با کشورهای دیگر فراهم کنند.

مخبر از رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به علی آبادی وزیر صمت نیز قدردانی کرد و افزود: هرچه اعضای د‌ولت تعامل و نشست‌های خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنند، هماهنگی‌ها افزایش یافته و شاهد پیشبرد هرچه بهتر امور خواهیم بود.

معاون اول رییس‌جمهور همچنین با اشاره به برخی مسائل و مشکلات در گمرکات کشور که منجر به عدم ترخیص برخی اقلام و کالاها شده، وزیر امور اقتصادی و دارایی را مکلف کرد در اسرع وقت از گمرکات و سازمان اموال تملیکی بازدید داشته باشد و حداکثر ظرف مدت یکماه تدابیر و تصمیمات لازم را برای حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های گمرک اتخاذ کند.

 

ارسال نظر