افزایش ۳ درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی

۱۴۰۲/۰۲/۰۹ - ۰۲:۴۹:۴۶
کد خبر: ۲۰۴۴۳۵
افزایش ۳ درصدی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: حدود ۳ درصد افزایش پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در سال تحصیلی جاری به نسبت سال گذشته در مدارس استثنایی داریم. حمید طریفی حسینی درباره اقدامات برای بازگشت بازماندگان از تحصیل دانش‌آموزان استثنایی به چرخه تحصیل اظهار کرد: امسال یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما شناسایی بازماندگان از تحصیل است، یک سامانه‌ای در وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شده که کار شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را انجام می‌دهد.

او افزود: طرح شهید محمودوند برای شناسایی چهره به چهره بازماندگان از تحصیل است که یک شبکه‌ای از افراد در استان‌ها تعریف شده است که این سامانه با اخذ داده از ثبت احوال و وزارت آموزش و پرورش مشخص می‌کند که کدام کودکان در مدارس ثبت نام نشده‌اند، به سراغ این افراد می‌روند و علت بازماندگی از تحصیل هم مشخص می‌شود. معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر مشخص شود که علت بازماندگی معلولیت فرد است، به سازمان آموزش و پرورش استثنایی معرفی می‌شود و ما بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم و اگر کودک در شرایط آموزش پذیر قرار داشته باشد، می‌تواند وارد مدارس شود.

طریفی حسینی یادآورشد: همچنین یک دستورالعمل در سال گذشته ویژه مناطق  صعب العبور صادر کردیم که براین اساس، دانش‌آموزان استثنایی در نزدیک‌ترین مدرسه استثنایی ثبت نام شوند یا در مدرسه عادی محل زندگی حضور یابند و توسط معلم مدرسه عادی که آموزش تدریس برای دانش‌آموزان استثنایی را هم دیده است، آموزش ببینند. او اظهار کرد: در جایی که امکان تعریف مدرسه وجود ندارد و دانش‌آموز استثنایی شناسایی می‌شود، کلاس استثنایی در مدارس عادی تعریف خواهد شد و در این حالت معلم استثنایی به این مدارس فرستاده و کار آموزش دانش‌آموزان انجام می‌شود. رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه آمار دقیقی از کودکان استثنایی بازمانده از تحصیل وجود ندارد، گفت: امیدواریم از همین طرح شهید محمودوند شناسایی صورت گیرد، تعاملاتی با سازمان بهزیستی هم انجام می‌دهیم که از ظرفیت آنها هم استفاده شود.

 

ارسال نظر