اخبار

۱۳۹۷/۰۲/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۵۳۹

شکایت کاربران «جی‌میل» از حمله پیام‌های ناخواسته

 ورج| دیروز برخی کاربران جی‌میل شکایت داشتند که با وجود فعال کردن فرآیند احراز هویت دومرحله و تغییر پسورد، ایمیل‌هایشان هدف یک حمله پیام‌های ناخواسته قرار گرفته است.

جی‌میل تا به حال پیام‌های ناخواسته (Spam) را به خوبی فیلتر می‌کرد. اما دیروز برخی کاربران آن اعلام کرده‌اند ایمیل‌هایشان مملو از تبلیغاتی شده که از حساب کاربری خودشان ارسال شده است.

کاربران جی‌میل در فروم Gmail s Help شکایت داشتند که این پیام‌های ناخواسته درحالی ارسال شده که آنها فرآیند احراز هویت دو مرحله‌یی را فعال و پسوردهای خود را تغییر داده‌اند. فرستندگان این پیام‌ها بخش Header آنها را طوری تغییر دادند که به نظر برسد از ایمیل خود کاربر ارسال شده‌اند. این پیام‌ها از طریق یک شرکت مخابراتی کانادایی به نام Telus ارسال شده‌اند. سخنگوی جی‌میل در این باره می‌گوید: این یک حمله پیام‌های ناخواسته بود که روی گروه کوچکی از کاربران جی‌میل تاثیر گذاشت. همچنین این شرکت اعلام کرده از هم‌اکنون اقداماتی برای حفاظت در برابر این پیام‌ها اجرا کرده است. از سوی دیگر شرکت Telus نیز اعلام کرده این پیام‌ها از سرور‌های آن ارسال نشده و درحال بررسی و حل این مشکل است.

جایزه ۱۰میلیون دلاری «دارپا» برای پرتاب موشک

انگجت| سازمان دارپا مسابقه‌یی به نام چالش پرتاب راه‌اندازی کرده تا شرکت‌ها را تشویق کند. جدول زمانبندی پرتاب موشک را بر اساس بازه‌یی چند روز تعیین کنند. جایزه نخست این مسابقه ۱۰میلیون دلار است. فرآیند پرتاب موشک به فضا بسیار کند انجام می‌شود. برنامه‌ریزی برای انجام یک ماموریت ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد. اما سازمان DARPAمعتقد است می‌توان این زمان را کم کرد. در همین راستا «چالش پرتاب» را راه‌اندازی کرده که شرکت‌ها را تشویق می‌کند جدول زمانبندی پرتاب موشک را براساس بازه چند روزه تنظیم کنند.

گروه‌های شرکت‌کننده در مسابقه باید سیستمی بسازند که بتواند دو موشک در دو سایت مختلف و به فاصله چند روز از یکدیگر پرتاب کند. این گروه‌ها فقط از مکان پرتاب موشک اول آن هم چند هفته قبل از عملیات خبر دارند و از بار موشک نیز چند روز قبل از پرتاب مطلع می‌شوند. البته این چالش در ۲۰۱۹ اتفاق می‌افتد و جایزه اصلی آن ۱۰میلیون دلار برای مقام اول و به ترتیب ۹ و۸ میلیون دلار برای مقام دوم و سوم است. همچنین هر گروهی که بتواند نخستین پرتاب را انجام دهد ۲ میلیون دلار دریافت می‌کند. داوران این مسابقه، برنده را براساس میزان دقت پرتاب، ماهیت بار و حجم موشک انتخاب می‌کنند.

اختراعی که نمایشگرهای تاشو را ساده می‌کند

وی تری| محققان دانشگاه‌های منچستر انگلیس و شاندونگ چین از تولید ترانزیستوری جدید خبر داده‌اند که آنان را یک گام به تولید تلویزیون‌ها، گوشی‌ها و تبلت‌هایی با نمایشگر منعطف و تاشو نزدیک کرده است.

ترانزیستور جدید ابداع شده توسط این پژوهشگران عملکرد بسیار سریعی دارد و تولید آن در مقیاس نانو ممکن است. لذا می‌توان به راحتی آن را برای طراحی نمایشگرهای بزرگ و کوچک تاشو که حتی قابلیت لوله کردن نیز داشته باشند، به کار برد.

این ترانزیستور نخستین نیمه‌هادی اکسید توصیف شده که با سرعت یک گیگاهرتز فعالیت می‌کند. استفاده از این محصول در وسایل الکترونیک آنها را بسیار سریع، درخشان و منعطف می‌کند؛ در حالی که اکثر ترانزیستورهایی که امروزه در محصولات برقی به کار می‌روند، مات، سفت و غیرمنعطف هستند و هزینه تولید آنها هم بالاست.

انتظار می‌رود در آینده نه چندان دور با استفاده از این ترانزیستورهای جدید تلویزیون‌هایی ارزان قیمت‌تر با تصاویر بسیار درخشان‌تر تولید شود که در محیط‌هایی مانند بیمارستان‌ها یا کارخانه‌های صنعتی بدون محدودیت قابل استفاده باشند.

استخدام کارمند توسط «فیس‌بوک» برای حذف اخبار

 دیجیتال ترندز| فیس‌بوک که به علت نقض حریم شخصی کاربران در امریکا با انتقادهای فزاینده مواجه است، برای شناسایی و حذف اخبار جعلی منتشر شده در کشور هند مجبور به استخدام کارمند شده است.

فیس‌بوک در کشور هند صدها میلیون کاربر دارد و همین مساله موجب شده تا انتشار اخبار جعلی و دروغین در این شبکه اجتماعی برای دستکاری افکار عمومی هند رایج شده باشد و همین مساله به چالشی جدی در هند مبدل شده است.

فیس‌بوک که پیش از این برای مقابله با انتشار اخبار جعلی مرتبط با کشور آلمان نیروی انسانی متخصص استخدام کرده بود، این‌بار هم مجبور به اقدام مشابهی در هند شده است.

این شبکه اجتماعی به همین منظور با یک مجموعه روزنامه‌نگاری مستقل در هند به نام BOOM همکاری می‌کند که وظیفه آن کنترل اخبار انگلیسی مشکوک در فیس‌بوک برای حذف موارد جعلی و دروغین است. این مجموعه تنها اخباری را کنترل خواهد کرد که توسط دیگر کاربران به عنوان اخبار دروغین و جعلی علامت‌گذاری شده‌اند و در صورت کسب اطمینان آنها را حذف خواهد نمود. اخباری که توسط کارکنان این مجموعه جعلی تشخیص داده شوند به سرعت از فید خبری همه کاربران هم حذف می‌شوند.

 

ارسال نظر