اخبار

۱۳۹۶/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۸۳۳

رتبه اول مدیریت سلامت اداری برای بیمه پارسیان

در آیین معرفی برگزیدگان مدیریت سلامت اداری رتبه اول مدیریت سلامت اداری در حوزه پولی و بانکی به بیمه پارسیان تعلق گرفت. به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان؛ در همایش معرفی برندگان جایزه مدیریت سلامت اداری که با حضور مسوولان کشوری و مدیران ارشد سازمان‌ها و بنگاه‌های داخلی در سالن آمفی تئاتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بیمه پارسیان با کسب بالاترین نمره ارزیابی در میان تمام حوزه‌ها و رتبه اول حوزه پولی و بانکی و همچنین لوح تقدیر ارائه تجارب موفق در زمینه مدیریت نظام و ساختارها را دریافت کرد.

ارزیابی این جایزه مهم ملی در 4 حوزه پولی، بانکی، انرژی خدمات عمومی و سایر انجام می‌پذیرد و امسال به گفته مسوولان ارزیابی، امسال از سال‌های قبل سختگیرانه‌تر عمل شده و لذا دقت بیشتری در ارائه نتایج به عمل آمده که بیمه پارسیان هم در کسب رتبه، هم در نمره برتر و هم ارائه تجارب موفق حایز بهترین نمره ارزیابی‌ها گردید.

شایان ذکر است بیمه پارسیان در 5 دوره گذشته از سال 1391 در جایزه مدیریت سلامت اداری حایز رتبه گردیده و امسال نیز بیشترین امتیاز را در میان تمام ارزیابی‌ها به دست آورد.

بانک‌شهر تکیه‌گاه مدیریت شهرها بوده است

سرپرست شهرداری گرگان گفت: بانک‌شهر در شرایط بد اقتصادی، تکیه‌گاه محکمی برای مدیریت شهرهای مختلف و به‌ویژه کلان‌شهرها بوده است.

به گزارش مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک‌شهر، مهدی باقری با بیان این مطلب اظهار کرد: بانک‌شهر متعلق به تمامی شهروندان است، این بانک در راستای توسعه و آبادانی شهرها در اجرای پروژه‌های شهری با شهرداری‌ها همکاری دارد که شایسته قدردانی است.

باقری ادامه داد: برای بهره‌مندی مدیریت شهری گرگان از تسهیلات بانک شهر نیز امیدواریم در آینده نزدیک به توافقات خوبی دست یابیم.

سرپرست شهرداری گرگان تصریح کرد: بانک شهر در حال حاضر یکی از بانک‌های فعال در کمک به حوزه نشر و نمایشگاه‌های استانی کتاب است که به مسوولیت اجتماعی خود نیز به خوبی عمل کرده است.

به گفته وی، اگر حمایت بانک شهر از مدیریت شهری نبود، بسیاری از پروژه‌های مهم در کلان‌شهرها نیمه‌تمام می‌ماند و محقق نمی‌شد.

 

دو برابر کردن جوایز مسابقه بانک‌شهر

با توجه به استقبال بسیار بی‌نظیر هموطنان گرامی، بانک‌شهر جوایز مسابقه پیش‌بینی شهرآورد را دو برابر کرد و به قید قرعه به ۱۰ نفر از افرادی که نتیجه را به درستی پیش‌بینی کنند جایزه ۴۰۰ هزارتومانی اهدا می‌کند.

فرصت شرکت در مسابقه: ساعت 30/16پنج‌شنبه ۴آبان ۹۶

زمان اعلام نتایج قرعه‌کشی: ساعت ۲۲ جمعه ۵ آبان ۹۶

کارمزد 17 درصدی بیمه زائران اصلاح شد

مدیرکل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌یی بیمه مرکزی، از دو ایراد بر قرارداد بیمه زائران اربعین میان سازمان حج و زیارت و بیمه ایران خبر داد و گفت: سهم 17درصدی کارگزار در این قرارداد قانونی نبوده و باید به یک‌چهارم کاهش یابد.

مهرداد رضایی در گفت‌وگو با فارس که پرسید قرار بود بیمه مرکزی نتایج بررسی خود را درخصوص حضور و سهم 17درصدی یک کارگزار در قرارداد بیمه زائران اربعین میان سازمان حج و زیارت و بیمه ایران اعلام کند، آیا این برررسی‌ها انجام شد، اظهار کرد: بله، بیمه مرکزی قرارداد سازمان حج و زیارت و بیمه ایران را بررسی کرد و بررسی ما نشان داد وظایفی که به کارگزار محول شده هیچ‌کدام در راستای آیین‌نامه و وظایف کارگزاران بیمه قرار ندارد.

وی افزود: ما بررسی‌های‌مان را انجام و بازنگری‌های موردنظر را ابلاغ کردیم. بر این اساس کارمزد باید براساس ماده 15 آیین‌نامه 83 پرداخت می‌شد.

رضایی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی درباره نرخ، شرایط و نحوه اجرای قرارداد اعلام کرد که نرخ کارمزد در شرایطی که طرف قرارداد شرکت بیمه یک سازمان و موسسه دولتی است، نباید از 25درصد نرخ کارمزد در شرایط معمول فراتر رود. وی تصریح کرد: نرخ معمول کارمزد در این قرارداد 17درصد است و 25درصد کارمزد 17درصدی رقمی کمتر از 5درصد حق بیمه‌های دریافتی خواهد بود.

70 درصد تراکنش‌های مالی بی‌هویت است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مشکلات تراکنش‌های بانکی صنوف اشاره کرد و گفت: 70 درصد تراکنش‌ها مربوط به کسانی است که فاقد هویت اقتصادی هستند، یعنی نه از اتاق بازرگانی و نه از اتاق اصناف و تعاون مجوز ندارند.

به گزارش «تعادل»، پورابراهیمی اظهار داشت: بابت 70 درصد تراکنش بی‌هویت به سازمان مالیاتی کشور اعلام کرده‌ایم که رصد اطلاعات آنها نه‌تنها از سال 90، بلکه از سال 80 از نظر کمیسیون اقتصادی مجلس بلامانع است، اما در مورد واحدهای صنفی نحوه اجرای قانون باید به شکلی باشد که مشکلی برای واحدهای صنفی ایجاد نشود.

وی گفت: دوشنبه هفته آینده نشست مشترکی بین کمیسیون اقتصادی مجلس با رییس سازمان امور مالیاتی، اتاق اصناف و بازرگانی و تعاون برای حل این مشکل برگزار می‌شود. وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بررسی لایحه دولت در مورد نصب، ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش در کمیسیون اقتصادی مجلس به اتمام رسیده و تا ۲ هفته آینده این لایحه به صحن مجلس ارسال می‌شود. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راستای شفاف‌سازی اقتصادی بررسی لایحه دولت در مورد نصب، ایجاد و راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش را روز گذشته به پایان رساند و امیدوارم هفته آینده ویرایش آن به اتمام برسد و ظرف دو هفته دیگر این لایحه به صحن مجلس ارسال شود.

 

ارسال نظر