کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۳۲۱

 کابینه جدید پاکستان سوگند یاد کرد

کابینه جدید دولت پاکستان در اسلام‌آباد سوگند یاد کرد. یکی از اعضای کابینه جدید به نام اسحاق دار، یک خویشاند نزدیک به نواز شریف است که قبلا وزیر دارایی بود. ورود او به این کابینه تعجب‌برانگیز است چراکه دادگاه عالی او را متهم به فساد کرده بود. حزب نواز شریف به دنبال آن است که شاهد خاقان عباسی به عنوان نخست‌وزیر موقت فعالیت داشته باشد تا برادر کوچک‌تر نواز شریف یعنی شهباز بتواند در انتخابات میان دوره‌یی کرسی پارلمان را به دست آورده و بعد از آن وارد فرآیند انتصاب به عنوان نخست‌وزیر جدید شود.

 العبادی حزب سیاسی جدید تاسیس می‌کند

حیدر العبادی، نخست‌وزیری عراق قصد دارد از حزب «ائتلاف دولت قانون» عراق خارج شده و حزب جدیدی تاسیس کند. به گزارش القدس العربی، ظاهرا العبادی دیگر قصد ندارد با حزب ائتلاف دولت‌ قانون در انتخابات شرکت کند. برخی حامیان العبادی همچون ولید الحلی از مسوولان حزب «الدعوه» و مهدی العلاق، دبیر کابینه دولت العبادی نیز در حزب جدید با نخست‌وزیر عراق همراه خواهند بود. این طرح العبادی مورد تایید مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و عمار حکیم، رهبر جریان حکمت است و احتمال پیوستن برخی چهره‌های سیاسی اهل سنت به این حزب وجود دارد.  

 حریق در برج «مشعل» دوبی

یکی از بلندترین برج‌های مسکونی دوبی اوایل بامداد جمعه دچار آتش‌سوزی شد و صدها تن از ساکنان این برج ۳۳۷متری را وادار به فرار از آپارتمان‌های خود کرد. به گزارش یورونیوز، این دومین بار طی دو سال گذشته است که این برج ۷۹طبقه که اتفاقا «برج مشعل» نام دارد، آتش می‌گیرد. در پی بروز حریق، ساختمان تخلیه شد. گزارشی از جراحت افراد یا علت آتش‌سوزی منتشر نشده است.  

 ادامه نسل‌کشی داعش علیه ایزدیان

یک کمیسیون وابسته به سازمان ملل می‌گوید: نسل‌کشی داعش علیه اقلیت ایزدی در عراق و سوریه همچنان ادامه دارد و اقدامات جهانی در این باره کافی نبوده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیسیون حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره سوریه اعلام کرده با تشدید درگیری‌ها برای بیرون راندن داعش از رقه در شمال سوریه، اعضای این گروه تروریستی در تلاشند پیش از فرار، زنان و دختران ایزدی را که در اسارت داشتند، بفروشند. از حدود دو سال پیش که داعش از شهر سنجار، محل سکونت ایزدیان در شمال شرقی عراق بیرون رانده شد تاکنون 30 گور جمعی یافت شده، هزاران مرد همچنان مفقودند و حدود 3‌هزار زن ایزدی نیز به سوریه منتقل شده‌اند.

 

ارسال نظر