تزریق منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها

۱۳۹۶/۰۳/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۸۴

28 خرداد

سمینار آشنایی با فرصت‌ها و نیازهای سرمایه‌گذاری خارجی ایران در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع وابسته به آن تیر ماه سال جاری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار می‌شود. این سمینار مقدمه‌یی است برای آشنایی با کنفرانس سرمایه‌گذاری در ایران که پاییز امسال برای دومین بار در لندن برگزار می‌شود. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، این سمینار نیز به دنبال برپایی سلسله نشست‌های سرمایه‌گذاری است که میان تهران و لندن در حال برگزاری است. سال گذشته نخستین دور از این گردهمایی تجاری، به همت گروه پارسیان هوشمند و با همکاری اتاق تهران در لندن و میان صاحبان سرمایه و کسب‌و‌کار ایران و انگلستان برگزار شد و قرار است دور دوم آن پاییز امسال (ماه نوامبر) در لندن برگزار شود. به همین منظور و براساس هماهنگی‌های انجام شده دو سمینار آشنایی با این کنفرانس در حوزه صنعت و معدن در خانه معدن در تاریخ 18 تیر ماه و در حوزه صنایع نفت و پتروشیمی در اتاق تهران در تاریخ 19 تیرماه برگزار می‌شود که قرار است در آن نمایندگان شرکت‌های بزرگ داخلی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در حضور مدیرعامل شرکت فرانتیر اکسچنج و مدیرعامل موسسه بین‌المللی آدام اسمیت که برگزارکنندگان اصلی کنفرانس لندن هستند، حضور داشته باشند. در این سمینار فعالان اقتصادی ایرانی با آنچه در کنفرانس لندن می‌گذرد آشنا خواهند شد و در صورت علاقه‌مندی می‌توانند برای حضور در این کنفرانس اقدام کنند. رضا پدیدار، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره برگزاری این گردهمایی بزرگ نفتی، گفت: در حال حاضر یکی از نیازهای حیاتی بخش پایین‌دستی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور تزریق منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها است که این موضوع در دستورکار و بررسی فدراسیون صنعت نفت ایران قرار گرفت و اعضای این تشکل بزرگ نفتی به این جمع‌بندی رسیدند که به دنبال برگزاری موفقیت‌آمیز کنفرانس سرمایه‌گذاری ایران در لندن، کنفرانس دومی هم در نوامبر امسال برگزار

شود. به همین منظور یک گردهمایی با موضوع بررسی چالش‌ها و راهکارهای سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌یی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در تهران برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه 16 انجمن و تشکل تخصصی عضو فدراسیون صنعت نفت ایران برای مشارکت در این گردهمایی اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون نیز بیش از 50 شرکت داخلی برای حضور در آن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: علاوه بر شرکت‌ها و صاحبان پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی ایران، برخی بنگاه‌های هماهنگ‌کننده جذب سرمایه‌گذاری خارجی به همراه صاحبان سرمایه و تکنولوژی از بریتانیا در این کنفرانس تهران شرکت می‌کنند. پدیدار در ادامه افزود: پیش‌بینی می‌شود در این دوره از مذاکرات، 10 طرح و پروژه آماده در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی به سرمایه‌گذاران خارجی معرفی و مقدمات امضای قراردادهای آن در تهران فراهم شود. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران همچنین تصریح کرد: در صورت انجام موفقیت‌آمیز مذاکرات در سمینار اولیه در تهران، قرارداد رسمی اجرای این پروژه‌ها طی کنفرانس اصلی در آبان ماه سال جاری در لندن نهایی خواهد شد.

 

ارسال نظر