مخالفت‌ها با تحریم ضدروسی

۱۳۹۶/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۷۱

 فایننشال تایمز:

این روزنامه، گزارش اول خود را به واکنش‌ها در مقابل تحریم ضدروسی از سوی امریکا اختصاص داده است. به‌تازگی، به‌دنبال اقدامات روسیه در کریمه و اوکراین، امریکا، تحریم‌هایی علیه مقامات و شرکت‌های روسیه اعمال کرده است. بر این اساس، آلمان و اتریش در بیانیه‌یی مشترک، اعتراض خود را در مقابل این تحریم‌ها نشان دادند.

آنها در این اعتراض اداعا کردند که تحریم‌های ضدروسی و جدید از طرف سنای امریکا، نقض قوانین بین‌المللی است و تاثیر قابل‌توجهی بر شرکت‌های اروپایی می‌گذارد. مقامات آلمان و اتریش، این تحریم‌ها را به سود بخش گاز و نفت امریکا ارزیابی کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه مشترک اعتراضی گفته شده که تحریم‌ها به عنوان یک ابزار سیاسی هستند و نباید به منافع اقتصادی کشورها آسیب بزنند. این تحریم‌ها بر اتریش، آلمان و سایر کشورهای اروپایی که با روسیه در پروژه‌های گازی همکاری دارند، اثر مخرب می‌گذارد.

 گاردین:

پلیس بریتانیا اعلام کرد: برخی قربانیان آتش‌سوزی برج «گرنفل» ممکن است هرگز شناسایی نشوند. روزنامه گاردین در صفحه اول خود، با این تیتر، به شمار تلفات آتش‌سوزی برج لندن پرداخت. طبق گزارش این روزنامه، در پی آتش‌سوزی مهیب برج مسکونی «گرنفل» لندن، تقریبا 65 نفر ناپدید شده‌اند که به احتمال قوی، جان خود را از دست داده‌اند. طبق آمار رسمی، تاکنون نزدیک به 17نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند که اگر قرار باشد تعداد مفقودان به آمار کشته‌شدگان این حادثه اضافه شود، شمار تلفات افزایش بسیاری خواهد یافت. امدادگران و نیروهای تجسس همچنان پس از وقوع حادثه، به جست‌وجوی اجساد در داخل برج سوخته ادامه می‌دهند. تعدادی از مفقودشده‌ها خانواده‌هایی هستند که هنوز اثری از آنها یافت نشده است.

 میامی هرالد:

 این روزنامه، در صفحه اول خود از احتمال تغییر سیاست‌های امریکا در مقابل کوبا خبر داده است. به گزارش میامی هرالد به نظر می‌رسد دونالد ترامپ بخواهد از سیاست‌های اوباما در مقابل کوبا، عقب‌نشینی کند. قرار بود ترامپ در سفر به میامی، در یک سخنرانی، سیاست خارجی امریکا در مورد کوبا را مشخص کند. مقامات کاخ سفید اعلام کرده‌اند که این سیاست‌ها شامل محدودیت‌های تجاری ازجمله معامله با شرکت‌های نظامی و محدودیت‌های مسافرتی مربوط خواهد بود.

پیش از این، ‌دونالد ترامپ، در تبلیغات انتخاباتی خود، از تجدیدنظر در سیاست‌های باراک‌ اوباما درمورد روابط امریکا با کوبا، صحبت کرده بود. در سال 2014، این رابطه پس از 50سال با دیدار اوباما و رادول کاسترو، از سر گرفته شد. به نظر می‌رسد با اتخاذ تهدیدهای بیشتر علیه کوبا، دوباره این روابط به زمان قبل از دیدار اوباما و کاسترو برگردد.

 

ارسال نظر