اخبار کلان

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۸۵

بانک اطلاعاتی یارانه معیشتی کامل نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده‌ای از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند لذا بانک اطلاعاتی یا کامل نیست یا در حد یک بانک نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با پرداخت یارانه معیشتی، افزود: مسوولان عنوان کردند پایگاه جامع اطلاعاتی وجود دارد که بر اساس آن موضوع استحقاق یا عدم استحقاق مردم برای دریافت یارانه معیشتی و پرداخت‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

عضو مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طبق اطلاعات حاصله از جامعه، بخش عمده‌ای از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند لذا بانک اطلاعاتی یا کامل نیست یا در حد یک بانک نیست؛ از رییس‌جمهور و وزارت کار می‌خواهیم بازنگری در این راستا صورت بگیرد. مردم در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند که نباید از حق یاد شده محروم شوند.

پورابراهیمی اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق کارمندان دولتی و سازمان تامین اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی نیازمند حمایت است لذا برای سال آینده حدود 6 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که پیشنهاد می‌شود کمیسیون تلفیق این رقم را به 10 هزار میلیارد تومان افزایش دهد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال جاری برای پرداخت تعهدات دولت به سازمان تامین اجتماعی اعتبار لازم درنظر گرفته شد لذا از دولتمردان می‌خواهیم آنچه به عنوان بدهی وجود دارد هرچه سریع‌تر پرداخت شود.

کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده مقرری می‌گیرند

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: تمامی کارگران بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

کریم یاوری مشاور وزیر و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: تمامی کارگرانی که بنگاه‌های آنها در اثر حادثه ناشی از سیل دچار آسیب و موجبات تعطیلی کارگاه شده و بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند، بدون در نظر گرفتن مدت شش ماه برای سابقه بیمه‌پردازی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند و از این حمایت اجتماعی بهره مند خواهند شد.

وی گفت: ادارات کل استان‌های مناطق سیل‌زده و واحدهای تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر در محل کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آسب‌دیده مکلف شدند، به سرعت و با فوریت و دقت نسبت به اخذ تقاضای متقاضیان مشمول اقدام و پرونده آنها در سریع‌ترین زمان ممکن برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری اقدام کنند. به‌گفته مشاور وزیر و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قطعا دولت و به ویژه بانک مرکزی برای آن دسته از کارفرمایان و کارآفرینان که بنگاه اقتصادی آنها دچار آسیب شده، تمهیدات لازم را منظور و اعلام خواهند نمود.

مشاور وزیر این نکته را هم گفت که کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی آسیب دیده از سیل حتی اگر یک ماه بیمه‌پردازی انجام داده باشند، بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای مطمئن باشند، مقرری بیمه بیکاری برای آنان برقرار می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم باشد

نماینده مردم فسا با اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان و مصوبه برنامه ششم توسعه گفت: حقوق بازنشستگان برای سال ۱۳۹۹ متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در گفت‌وگو با خانه‌ملت با اشاره به مصوبه مجلس دهم در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه با توجه به حقوق پایین بازنشستگان بر یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تاکید شد اما دولت به دلیل تحریم و عدم فروش نفت نتوانست این مصوبه را اجرایی کند.

وی تصریح کرد: بازنشستگان مشکلات عدیده معیشتی دارند و حتی به دلیل کهولت سن با بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند از این پیشنهاد دادیم که به کمک دولت در کمیسیون تلفیق بودجه منابع درخوری برای افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شود.

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی، نماینده مردم فسادر مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش حقوق بازنشسته‌ها برای سال 1399 باید متناسب با تورم در نظر گرفته شود.

جمالی‌نوبندگانی با اشاره به پیگیری مسوولان کانون بازنشستگان گفت: مسوولان حوزه انتخابیه و در سطح ملی نسبت به این موضوع تاکید دارند گرچه دست دولت خالی است اما با حداقل افزایش حقوق جاری باید به بازنشستگان کمک کنیم.

 

ارسال نظر