ورود بازار ملک به فاز تعطیلات

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ - ۰۲:۰۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۱۴۱۰

گزارش‌های میدانی، تحلیل روزنامه «تعادل» از کاهش محسوس معاملات ملکی در اسفند ماه سال جاری را تایید کرد. بررسی‌های «تعادل» از تحولات بازار مسکن نشان داد که در اسفند ماه و در پی نوسان شدید و لحظه‌ای نرخ دلار، به میزانی که تمایل فروشندگان به ترک بازار افزایش می‌یافت، تمایل خریداران برای به سرانجام رشاندن معاملات ملکی فزونی می‌گرفت تا بلکه در کوران ذوب شدن ارزش ریال در برابر دلار، بتوانند ارزش دارایی خود را در قالب مسکن حفظ کنند.

در پی توافق ایران و عربستان در 19 اسفند سال جاری اما رویکرد بازیگران بازار مسکن در ادامه این ماه تغییر کرد و این‌بار خریداران دست به نقد، بازار مسکن را به‌طور موقت ترک کردند تا بتوانند در آینده در قیمت‌های پایین‌تری مسکن مورد نظر خود را بخرند.

انتظار می‌رود، توقف نسبی معاملات ملکی پس از آرامش نرخ دلار در قیمت‌های تعادلی جدید، پس از پایان تعطیلات نوروز، در نیمه دوم فروردین سال 1402 ادامه یابد.  آنگونه که ایسنا گزارش کرده است، پیگیری‌ها از بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد از ۱۵ اسفندماه معاملات تقریبا متوقف شده است.

امسال برخلاف سال‌های گذشته که در هفته‌های پایانی سال، انتظارات تورمی بر بازار ملک سایه می‌انداخت، دو دیدگاه متضاد وجود دارد. در حال حاضر تعداد فایل‌های مرغوب عرضه شده به بازار مسکن کاهش یافته است. از آن طرف مشتری خانه اولی وجود ندارد. معمولا فروردین، ماه کسادی بازار ملک است و فعالان بازار مسکن انتظار دارند بازار از اردیبهشت وارد رونق شود.

 

ارسال نظر