ایرانشهر

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۹۴

طول شبکه ریلی کشور  به ۱۴ هزار کیلومتر رسید

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از افزایش طول شبکه ریلی به ۱۴ هزار کیلومتر با افتتاح خط آهن خواف-هرات خبر داد. به گزارش مهر، خادمی در مراسم بهره‌برداری از راه‌آهن خواف - هرات که با حضور ویدیو کنفرانسی روسای جمهور دو کشور برگزار شد، گفت: طول خطوط ریلی کشور هم اکنون به ۱۴ هزار کیلومتر رسیده و در سال گذشته ۵ مرکز استان به شبکه ریلی پیوسته‌اند سال آینده سه استان دیگر به شبکه ریلی متصل خواهند شد. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال آینده شاهد اتصال چابهار به شبکه ریلی خواهیم بود که افغانستان نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شود. خادمی یادآور شد: در حال حاضر اتصال شبکه ریلی کشور به کشورهای همسایه را در دستور کار داریم که شامل خط آهن خواف-هرات برای اتصال به راه آهن افغانستان، راه آهن رشت- آستارا برای اتصال شبکه ریلی به جمهوری آذربایجان، روسیه و شمال اروپا و دو خط آهن شلمچه-  بصره وکرمانشاه- مرز خسروی برای اتصال ریل ایران به راه آهن عراق می‌شود.

پروازهای تهران-آنکارا  با ایرلاین ایرانی از سر گرفته شد

سازمان هواپیمایی کشوری از صدور مجوز پرواز آنکارا برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خبر داد. به گزارش مهر، با شیوع ویروس کرونا در جهان، سفرهای هوایی به‌شدت کاهش یافت و کشورمان نیز از این امر مستثنی نبود. این پرواز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توافق شده بین دو کشور انجام خواهد شد.

هشدار درباره  «تورهای خارجی واکسن کرونا»

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: ‌وعده‌های تبلیغات برای برگزاری تورهای واکسن کرونا که از سوی برخی تورگردان‌ها مطرح می‌شود کاملا غیرمعتبر است. شهرام آدم‌نژاد در گفت‌وگو با فارس تأکید کرد: وعده‌های تبلیغاتی برای تور واکسن کرونا، کاملا نامعتبر است و مردم به این ادعاها توجهی نکنند. معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی به هیچ عنوان انجام پروازها به مقصد ترکیه برای تزریق واکسن کرونا را تایید نمی‌کند. وی تأکید کرد: مسوولیت تبلیغات در این زمینه فقط متوجه برگزار‌کنندگان این تورها است. جانشین وزیر راه و شهرسازی در ستاد مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: تولید واکسن کرونا به تازگی در جهان آغاز شده است و هر کشور برای تزریق واکسن اتباع خود را در اولویت قرار می‌دهد. آدم‌نژاد اظهار کرد: پروازهای فعلی به مقصد کشور ترکیه نیز، فقط برای جابه‌جایی مسافران با اهداف شخصی آنها انجام می‌شود. او در پاسخ به اینکه آیا این تورها از‌ سوی شرکت‌های هواپیمایی داخلی برگزار شده است؟ گفت: خیر، برخی تورگردان‌ها با این وعده سعی در فریب مردم دارند. بنابراین گزارش به تازگی برخی تورگردان‌ها، با ادعای تزریق واکسن کرونا در کشور ترکیه، ‌با راه‌اندازی تورهای تفریحی سعی در خالی کردن جیب مردم دارند.

تامین برخی قطعات هواپیما توسط واسطه‌ها

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تعامل خوب ایرلاین‌ها با صنایع دفاعی کشور گفت: بسیاری از قطعات هواپیما به دلیل تشدید تحریم‌ها از طریق واسطه‌ها تأمین می‌شود. به گزارش تسنیم، رحمت‌الله فیروزی پوربادی اظهار کرد: ایرلاین‌ها تعامل خوبی با شرکت‌های مرتبط با صنایع دفاع در عرصه تعمیر و نگهداری هواپیماهای مسافربری دارند و این همکاری مثبت از گذشته تاکنون ادامه داشته است. وی در عین حال ادامه داد: طی سال‌های اخیر ایرلاین‌ها برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در عرصه تعمیر تجهیزات و هواپیماها داشته‌اند و اکنون توانایی بالایی در این حوزه کسب کرده‌اند. وی افزود: با وجود اعمال تحریم‌های گسترده دشمنان علیه حوزه حمل و نقل هوایی کشورمان، خوشبختانه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع توانسته به پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه فنی، تعمیر و بازسازی هواپیماهای مسافربری دست یابد و این کارنامه بسیار خوب بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

باج‌خواهی برخی بنگاه‌های املاک از مردم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان  تخلف املاکی‌ها به دریافت حق کمیسیون‌های نجومی محدود نمی‌شود “گفت: فعالیت برخی مشاوران املاک در خرید و فروش مسکن فسادزاست. اقبال شاکری با اشاره به انتقادات مطروحه از سوی وزارت راه و شهرسازی نسبت به عملکرد دفاتر مشاوران املاک، اظهار کرد: فعالیت برخی دفاتر مشاوران املاک به واسطه خرید و فروش مسکن فسادزاست. وی ادامه داد: یکی از عوامل بروز فساد و تخلف، فرآیند دریافت حق کمیسیون املاکی‌ها در قراردادهای خرید و فروش است، مشاوران املاکی در هر قرارداد، درصدی از قیمت فروش را از خریدار و فروشنده دریافت می‌کنند، این مساله موجب می‌شود که املاکی‌ها به افزایش قیمت مسکن ترغیب شوند، چون هر چه قدر قیمت‌ها بالا برود، حق کمیسیون آنها بیشتر می‌شود. وی افزود: به نظرم باید برای فعالیت دفاتر مشاوران املاک یک تعرفه ثابت مانند مشاغل دیگر ارایه خدمات همچون دفاتر پیشخوان دولت در نظر گرفته شود. عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تخلف املاکی‌ها تنها به دریافت حق کمیسیون نجومی محدود نمی‌شود، افزود: برخی از این افراد به مالک می‌گویند که شما در موضوع قیمت فروش دخالت نکنید و وقتی ما مسکن مورد نظر را به هر میزانی فروختیم، سود آن نصف- نصف تقسیم شود. 

 

ارسال نظر