توقف تولید ۵ خودروی داخلی/ خودروی پنج ستاره ایران خودرو از درجه اعتبار ساقط می‌شود؟

۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۰۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۹۶۱
توقف تولید ۵ خودروی داخلی/ خودروی پنج ستاره ایران خودرو از درجه اعتبار ساقط می‌شود؟

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با بیان اینکه در سال جاری از خودروسازان خواسته‌ایم کیفیت خودروهای خود را به تراز کیفیت برسانند، گفت: در زمینه کیفیت و ایمنی خودرو طی سال گذشته سازمان ورود جدی داشته است.

به گزارش ایسنا، سید محمود هاشمی، امروز یکشنبه ۶ فروردین در نشست هم‌اندیشی تبیین سیاست‌های استاندارد و کیفیت با مدیران واحدهای تولیدی، صنعتگران و مدیران کنترل و کیفیت خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال جاری از خودروسازان خواستیم که کیفیت خودروهای خودشان را در شان مردم ایران دنبال کند و به تراز کیفیت برسند.

وی با بیان اینکه در سال جاری یک خودروی پنج ستاره متعلق ایران خودرو در صورت پاس نکردن استانداردها از درجه اعتبار ساقط می‌شود، ادامه داد: در زمینه کیفیت خودرو طی سال گذشته سازمان ورود جدی داشته و در این خصوص هزینه سنگین انجام داده چرا که تا پیش از این آزمون‌های ۸۵ گانه همه انجام نمی‌شد.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تصریح کرد: بحث کم فروشی یکی از مباحث مهم و جدی است که سازمان ملی استاندارد دنبال می‌کند چرا که کم فروشی علاوه بر مسایل شرعی، آورده زیادی برای تولید کننده دارد؛ در این راستا مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران ورود پیدا کرده و حد رواداری وزن محصولات را حذف کرد.

هاشمی بیان کرد: از تولیدکنندگان استان می‌خواهیم که نسبت به کم فروشی محصولات خود حساس باشند چرا که طبق قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت و از طرفی نیز اثرات منفی در زندگی خود تولیدکنندگان دارد.

وی با اشاره به اینکه گاهی پایش‌های ادارات کل استاندارد از سطح بازار به نفع خود تولید کننده بوده چرا که در این پایش‌ها محصولات تقلبی شناسایی می‌شوند، افزود: استاندارد و اندازه گیری خدمات به خصوص در محصولات پرمصرف در دستورکار جدی ما است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اظهار کرد: طی یک سال گذشته مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تلاش دارد که بتوانند عضو هایتک شود تا نمونه‌هایی که در کشور آزمون شود در تمام دنیا اعتبار کیفی داشته باشد؛ در آذرماه امسال از سوی هایتک مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت و در صادرات هایتک محصولات تولیدکنندگان کشور با گواهی بازرسی و کیفی داخلی و بدون نیاز آزمون در کشور ثالث به دنیا صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بحث قانون هوای پاک، سازمان ملی استاندارد ورود کرده و بیشترین فشار به سازمان از ناحیه همین موضوع است که در راستای استقرار هوای پاک به رسالت خود به خوبی عمل کند، ادامه داد: حد مجاز آلاینده‌ها به خصوص در محصولات کشاورزی به دلیل پرمصرف بودن آنها در دستورکار جدی است.

همچنین رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با همراهی سرپرست استاندارد خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح عیدانه از فرودگاه بیرجند بازدید کردند. در این بازرسی تاکسی های فرودگاه، مسیرهای ورودی فرودگاه، امکانات پارکینگ، فضای فرودگاه، بازرسی امنیتی، سالن عمومی مورد بازدید و ارزیابی عیدانه قرار گرفت.

طرح ویژه عیدانه از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه سال آتی در تمام کشور در محورهای ارزیابی هتل‌ها، فرودگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز پذیرایی، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشویی و مراکز فروش شیرینی انجام می‌شود و در اتمام طرح، تمام اطلاعات و بازخوردهای دریافتی، جهت بررسی، جمع‌بندی و نتیجه گیری به سازمان استاندارد ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر