افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس بین شهری از امروز/ بلیت‌های رزروشده با قیمت جدید محاسبه می‌شوند

۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۳۲۳
افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت اتوبوس بین شهری از امروز/ بلیت‌های رزروشده با قیمت جدید محاسبه می‌شوند

در حالی که «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی از یک ماه گذشته پی در پی اعلام کرده در هیچ یک از شکل‌های حمل و نقل برای ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی اعمال نمی‌شود، اما علاوه بر قیمت‌های دوبرابری غیر رسمی بلیت هواپیما، از امروز به طور رسمی بلیت اتوبوس نیز ٢۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایلنا، پیش از این افزایش بلیت شاهد عدم فروش یا کمبود بلیت اتوبوس بودیم که البته مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این موضوع را انکار می‌کردند، اما شنیده‌ها حاکی از این بود که مالکان و رانندگان اتوبوس به دلیل عدم موافقت با درخواست افزایش بلیت اتوبوس تمایلی به فروش بلیت نداشتند.

در این باره «احمدرضا عامری» رییس هیات مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور گفت: از امروز بلیت اتوبوس با قیمت‌های جدید و با اعمال ٢۵ درصد افزایش قیمت به متقاضیان به فروش می‌رسد و همچنین مسافرانی که بلیت را چند روز گذشته رزرو کرده‌اند باید پول را به قیمت‌های جدید بپردازند.

وی با اشاره به کاهش ناوگان برای تردد در سطح جاده‌های کشور گفت: تعمیرات اتوبوس بسیار افزایش پیدا کرده و قطعات اتوبوس هم هزینه‌های ارزی دارند و قیمت ارز هم در چند ماه گذشته بسیار بالا رفته‌است. تنها قیمت یک حلقه لاستیک اتوبوس امروز چیزی بیش از ٣٠ میلیون تومان قیمت دارد و این هزینه‌ها با قیمت بلیت همخوانی ندارد.

رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور افزود: در این شرایط گرانی‌ها کف افزایش بلیت اتوبوس ٢۵ درصد بود که این کف را رعایت می‌کنیم.

عامری تاکید کرد: در این مدت که قیمت کالا‌ها به صورت لحظه‌ای بالا می‌رود تنها کنترلی که بر قیمت‌ها وجود دارد، حوزه حمل و نقل است و به غیر از حوزه حمل و نقل هیچ کنترل و نظارتی در قیمت‌ها وجود دارند. افزایش قیمت بلیت اتوبوس فعلا ٢۵ درصد است و برای افزایش قیمت در سال جدید باید با دولت مذاکره کنیم.

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
عزیز
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
0
1
جالبه دیروز قبل از اعمال افزایش قیمت، بلیط پارس‌آباد به تهران را 170 هزار تومن خریداری کردم موقع سوار شدن گفتن باید 105 هزار تومن هم برای هر نفر اضافه به حساب تعاونی 16 بزنید. گفتم من قبل اعمال افزایش خرید کردم مگر زمانی که دلار و یا طلا را ارزون میخری حتی نیم ساعت قبل، فروشنده بعد یک روز زنگ میزنه میگه الان قیمت رفته بالا باید تفاوت قیمت رو بزنی به حساب؟...
کاوه
|
-
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
0
1
25 درصد؟ برای اتوبوس‌های عادی 50 درصد و اتوبوس‌های تک‌صندلی تا 76 درصد گرون کردن. کی مسئوله تو این کشور؟ به کی باید شکایت کرد ؟