مراقب این شگردهای تازه برای کلاهبرداری اینترنتی در ماه رمضان باشید

۱۴۰۲/۰۱/۰۵ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۰۱۹۰۰
مراقب این شگردهای تازه برای کلاهبرداری اینترنتی در ماه رمضان باشید

فرمانده انتظامی ملایر گفت: در ماه مبارک رمضان، کلاهبرداران بر شیوه‌های مخصوص کلاهبرداری در این ماه تمرکز کرده و فعالیت‌های خود را دو چندان می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احمد ساکی افزود: یکی از اقدامات مجرمان ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است که گاه برخی از آنها آلوده به بدافزار است، بنابراین شهروندان باید نسبت به دریافت اپلیکیشن ها و فایل‌ها از منابع مختلف دقت لازم را داشته باشند.

این مقام انتظامی افزود: جمع‌آوری نذورات به صورت مجازی برای رساندن به دست افراد نیازمند از شگردهای این مجرمان بوده که تلاش دارند با سوءاستفاده از اعتقادات و احساسات شهروندان در ماه مبارک رمضان از آنها کلاهبرداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌هایی که به مناسبت ماه مبارک رمضان ادعا دارند برای نیازمندان کمک جمع می‌کنند، افزود: شهروندان مراقب باشند و برای کمک به افراد بی‌بضاعت یا بیماران نیازمند حتما از طریق سایت‌های رسمی مؤسسات معتبر اقدام کنند و به هیچ عنوان به پیام‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود اطمینان نکنند.

ساکی درباره دیگر ترفندهای این مجرمان سایبری، گفت: در پی تبلیغات جمع‌آوری نذورات و کمک برای نیازمندان شاهد ارسال لینک‌های جعلی در کانال‌ها و شبکه‌های‌اجتماعی هستیم که با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب بانکی آنها را خالی می‌کنند.

فرمانده انتظامی ملایر توصیه کرد: حتماً برای هرگونه واریز وجه برای نذر و کمک به اقشار نیازمند، فقط از طریق شماره حساب‌های نهادهای معتبر و سازمان‌های مربوطه اقدام کنند و از پرداخت‌های اینترنتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به افراد ناشناس جدا خودداری کنند، همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارند.

 

ارسال نظر