حوادث چهارشنبه‌سوری آغاز شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۳ - ۱۳:۴۸:۵۵
کد خبر: ۲۰۰۲۵۱
حوادث چهارشنبه‌سوری آغاز شد

رییس سازمان اورژانس کشور از آغاز طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و در عین حال درباره حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال، گفت: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان در حال توزیع حجم زیادی از مواد محترقه هستند، اورژانس در حالت آماده ‌باش است و تاکنون یک فوتی و هشت قطع عضو ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال داشتیم.

به گزارش ایسنا، دکتر جعفر میعادفر، در نشست روسای مراکز اورژانس پیش بیمارستانی با محوریت امداد نوروزی، گفت: وزارت بهداشت مجوز استخدام ۲۵ هزار نیرو را اخذ کرده که از این تعداد، ۳۷۵۰ نفر ظرفیت، به بخش اورژانس تعلق خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح امداد نوروزی از ۲۴ اسفند سال جاری آغاز شده و تا ۱۴ فروردین  ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت، افزود: ۲۶ هزار نیروی اورژانس در طرح امداد نوروزی، آماده باش بوده و حدود یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور آماده خدمات رسانی به هموطنان و مسافران نوروزی هستند.

میعادفر خاطرنشان کرد: در نوروز ۱۴۰۲، ماه مبارک رمضان را نیز در پیش داریم و برآورد می ‌شود که از ۲۴ اسفند سال‌ جاری تا چهارم فروردین ۱۴۰۲ با حجم زیادی از مسافرت ‌ها مواجه باشیم، به همین دلیل امداد نوروزی و نظارت بیشتر برای کاهش حوادث ترافیکی از هفته پایانی اسفندماه آغاز می ‌شود.

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: حجم مسافرت در ۲ بخش از ۲۴ اسفند سال جاری تا چهارم فروردین و از چهارم تا ۱۳ فروردین پیش بینی شده است و ممکن است ترددها ۱۰ درصد نسبت به نوروز ۱۴۰۱ افزایش یابد.

استقرار ایستگاه سلامت در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها

میعادفر ادامه داد: در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها حوادث بیشترین رخ می‌دهد، به همین دلیل ایستگاه‌های سلامت با همکاری پلیس و هلال احمر در این ورودی‌ها مستقر خواهند شد.  

وی اضافه کرد: امسال امداد نوروزی بسیار جدی است و باید با تلاش و نظارت بیشتر، سعی کنیم ۲۰ درصد از حوادث ترافیکی را کاهش دهیم.

یک فوتی و هشت مجروح در آستانه چهارشنبه پایان سال

بنابر اعلام وبدا، رییس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد: به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌ شویم و با توجه به اینکه قاچاقچیان در حال توزیع حجم زیادی از مواد محترقه هستند، اورژانس در حالت آماده ‌باش است و مراقبت‌ ها باید تشدید شود. تاکنون یک فوتی و هشت قطع عضو ناشی از حوادث مرتبط با چهارشنبه پایان سال داشتیم، بنابراین مراقبت‌ ها باید بیشتر شود.

ارسال نظر