اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۵۱۵

کشف خودروهای لوکس خارجی از خانه روستایی

همدان|فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پنج دستگاه خودروی لوکس خارجی به ارزش تقریبی ۲۵ میلیارد ریال از یک خانه روستایی در شهرستان ملایر کشف و ضبط شد.

سردار بخشعلی کامرانی‌صالح در این رابطه گفت: ماموران دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ملایر از مخفیگاه و محل نگهداری چند دستگاه خودروی لوکس خارجی مطلع شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: این خودروها در یک روستا خارج از محدوده شهر ملایر نگهداری می‌شدند که با هماهنگی مرجع قضایی از محل بازدید به عمل آمده و پنج دستگاه خودرو توقیف شد.کامرانی صالح گفت: ماموران دایره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی شهرستان ملایر در این عملیات علاوه بر توقیف خودروهای لوکس، یک متهم را دستگیر کرده و با تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی دادند.

صدور دستور بازرسی ترازوهای واحدهای صنفی

اهواز|رییس اداره اندازه‌شناسی اداره کل استاندارد خوزستان گفت: برخی واحدهای صنفی در شهرستان لالی مانع بازرسی ترازوهای خود شدند به همین دلیل فرماندار این شهرستان دستور بررسی ترازوهای این واحدها را برای جلوگیری از کم فروشی و تخلف صادر کرد.

داریوش احمد‌زاده بیان کرد: مدت سه سال است که واحدهای صنفی این شهرستان از بازرسی ترازوهای خود توسط اداره استاندارد جلوگیری می‌کنند که برای رسیدگی به این موضوع از مسوولان این شهرستان کمک گرفته شده است.وی گفت: با توجه به حساسیت این موضوع و شکایت زیاد مردمی از کم‌فروشی و تخلف برخی واحدهای صنفی در این شهرستان، جلسه شورای تامین لالی برای بررسی این مشکل برگزار شد.وی گفت: قانون برای کسانی که در این زمینه ممانعت کنند جریمه و زندان تعیین کرده که باید برای جلوگیری از هرگونه تخلف با کمک دستگاه قضایی و مسوولان مربوطه اقدام کرد. شهرستان لالی در شمال خوزستان واقع است.

محکوم شدن متهمان پرونده آزار دو کودک گل‌فروش

کرمان|از سوی دادگاه کیفری کرمان متهمان به آزار کودکان گل‌فروش کرمانی به حبس محکوم شدند.در پی انتشار تصاویر مربوط به تحقیر دو کودک گل‌فروش در کرمان در دی ماه سال گذشته و اعلام جرم انجمن حمایت از حقوق کودکان، جلسه رسیدگی در شعبه ۱۰۵ دادگاه کیفری در شهر کرمان برگزار شد.

دادگاه با بررسی شواهد و قرائن موجود و تحقیقات صورت گرفته، بزه‌های انتسابی را محرز دانسته و متهم به کودک آزاری براساس ماده ۴ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان به 6 ماه حبس تعزیری و متهم به ترویج خشونت از طریق سامانه‌های رایانه‌ای که فیلم آزار و اذیت کودکان را در صفحه اینستاگرام خود قرار داده بود، براساس بند ب ماده ۱۵ قانون جرایم رایانه‌ای به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بازگشت بیش از 5000 هکتار از باغات چای به چرخه تولید

رشت|رییس سازمان چای کشور گفت: در سال‌های اخیر بیش از 5000 هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

حبیب جهانساز از پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای احیا باغات چای رها شده خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر بیش از ۵۰۰۰ هکتار از باغات چای به چرخه تولید برگشته است.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار هکتار باغ چای در گیلان و مازندران وجود دارند و ۵۵ هزار چای‌کار در این دو استان فعالیت می‌کنند، ادامه داد: گردش مالی در بخش صنعت چای در کشور سالانه ۸۰۰ میلیارد تومان است که می‌تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال و ثبات درآمد روستاییان داشته باشد.

 

ارسال نظر