سکه در کانال 15 میلیون تومان

۱۴۰۱/۰۵/۰۹ - ۰۲:۵۸:۴۷
کد خبر: ۱۹۱۲۱۶
سکه در کانال 15 میلیون تومان

گروه بانک و بیمه | محسن شمشیری |

روز شنبه 8 مرداد 1401 قیمت دلار در بازار آزاد به 31980 تومان رسید و به دنبال افزایش قیمت هر اونس جهانی طلا به 1767 دلار، قیمت سکه نیز در کانال 15 میلیون تومانی قرار گرفته و به قیمت 15 میلیون و 50 هزار تومان معامله شد.  قیمت فروش دلارشنبه، هشتم مرداد ۱۴۰۱ در صرافی‌های بانکی با ۲۷ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۷ هزار و ۸۲۵ تومان مبادله می‌شود.هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی با ۱۲ تومان کاهش نسبت به روز گذشته، ۲۸ هزار و ۷۷۱ تومان معامله شد.قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۵۴۸ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۴۸۴ تومان اعلام شد.علاوه بر این، قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۳۶۸ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار و ۶۲۶ تومان بود، این در حالی است که نرخ خرید یورو در این بازار ۲۸‌ هزار و ۹۳۹ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۹ هزار و ۲۰۲ تومان اعلام شد. همچنین، در سامانه نیما در معاملات، حواله یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۵۲ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۶ هزار و ۵۱۹ تومان معامله شد. قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 380 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون و 200 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 15 میلیون و 50 هزار تومان است.قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 200 تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.هر مثقال طلا در بازار داخلی، 5 میلیون و 970 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1766 دلار است.

    معاملات توافقی دلار با ۳۰ هزار تومان  شروع شد 

معاملات توافقی دلار در بازار ارز شنبه‌، هشتم مردادماه در کانال قیمت ۳۰ هزار تومان کار خود را آغاز کرد. اواخر خردادماه بود که بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان به این جمع‌بندی رسید که بازار توافقی عرضه و تقاضا راه‌اندازی شود. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی فراهم شد.شنبه، هشتم مردادماه در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی بازار ارز، دلار با قیمت ۳۰ هزار و ۳۳۸ تومان و با حجم ۱۰ هزار معامله شد.معاملات توافقی دلار در روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۶ مردادماه) کار خود را با ۳۰ هزار و ۲۸۰ تومان شروع و با نرخ ۳۰ هزار و ۳۸۰ تومان به پایان رساند. حجم معاملات دلار توافقی در پایان روز گذشته ۸۹۸ هزار و ۸۰۰ بود.

    افزایش موج خوش‌بینی در بازار طلای جهانی

تغییر جزئی فدرال رزرو در سیاست پولی باعث افزایش قیمت طلا در هفته آینده خواهد شد. بر اساس آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز، تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت پتانسیل افزایش قیمت‌ها را در هفته آینده می‌بینند. احساس صعودی جدید در حالی است که قیمت طلا هفته را با افزایش دو درصدی به پایان می‌رساند که نقطه مقاومت بحرانی را آزمایش می‌کند. هر اونس طلا در ماه دسامبر آخرین بار با قیمت ۱۷۸۳ دلار و ۳۰سنت معامله شد.پس از سه ماه کاهش شدید، بازار طلا شاهد حرکت صعودی جدیدی است. این در حالی است که اقتصاد ایالات‌متحده برای دومین سه ماهه متوالی کاهش یافته است.دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در RJO Futures گفت که او یک چیدمان عالی برای طلا در کوتاه‌مدت می‌بیند که منجر به افزایش قیمت خواهد شد. او خاطرنشان کرد که جهش طلا در حالی رخ می‌دهد که احساسات به‌طور قابل‌توجهی نزولی بوده است.جروم پاول، رییس فدرال رزرو گفت که انقباض تهاجمی بیشتر، همچنان امکان‌پذیر است و افزود که بانک مرکزی به داده‌ها وابسته خواهد ماند. در همان زمان، او همچنین گفت که در مقطعی، فدرال رزرو باید سرعت انقباض را کاهش دهد زیرا اقتصاد تأثیر افزایش نرخ بهره را احساس می‌کند. پاویلونیس گفت: فدرال رزرو نشان می‌دهد که قرار نیست به اندازه گذشته در مورد نرخ بهره رفتار کند. این هفته ۱۶ تحلیلگر وال‌استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، ۱۱ تحلیلگر یا ۶۹ درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین بودند. در همان زمان، سه تحلیلگر یا ۱۹ درصد نسبت به طلا نگاه نزولی داشتند و دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد در این هفته رأی بی‌طرف دادند.اگر تورم همچنان داغ بماند، فدرال رزرو به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه خواهد داد که رشد طلا را محدود می‌کند. مارک چندلر گفت که در مورد طلا برای هفته آینده پس از دو هفته عملکرد مثبت قیمت، بی‌طرف است. سرمایه‌گذاران باید به گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه توجه کنند. بازدهی ۱۰ ساله پس از رسیدن به ۳.۵ درصد به حدود ۲.۶۵ درصد کاهش یافت. این ممکن است برای اولین‌بار از ماه می‌باعث تثبیت طلا پس از تجمیع سودهای هفتگی متوالی شود.سوکی کوپر، تحلیلگر فلزات گرانبها در موسسه تحقیقات استاندارد چارترد گفت که قیمت‌ها طی هفت رکود گذشته به‌طور متوسط، به صورت سالانه ۱۵ درصد افزایش یافته است.

    قانون بی‌سابقه بریتانیا در مورد ذخایر طلای کشور ونزوئلا

دادگاه عالی بریتانیا درخواست نیکلاس مادورو رییس‌جمهور ونزوئلا به منظور بازگرداندن دارایی کشورش را رد کرد.روز جمعه رویترز گزارش داد که دادگاه عالی بریتانیا درخواست دولت ونزوئلا برای دسترسی به ذخایر طلای این کشور به ارزش یک میلیارد دلار را که در حال حاضر در بانک انگلستان است، رد کرد.بر اساس این گزارش، دادگاه عالی بریتانیا تصمیم اخیر دادگاه عالی ونزوئلا را که از درخواست نیکلاس مادورو، رییس‌جمهور این کشور برای بازگرداندن طلا از بریتانیا حمایت کرده بود، رد کرد.مادورو و گوایدو هر دو هیات‌مدیره‌ای را برای بانک مرکزی ونزوئلا (CBV) منصوب کردند، اما دستورالعمل‌های متناقضی برای ذخایر طلا صادر کردند. وکلای هیات‌مدیره این بانک به عنوان نماینده مادورو گفتند که او قصد دارد مقداری از طلا را برای تامین مالی کمپین ونزوئلا علیه همه‌گیری کرونا و حمایت از سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور بفروشد. با این حال، به گفته گوایدو، مادورو به دنبال طلا برای پرداخت بدهی‌های خارجی دولت خود است.کارشناسان می‌گویند تصمیم دادگاه بریتانیا بی‌سابقه است، زیرا به معنای تفسیر قانون اساسی یک کشور توسط دادگاه یک کشور دیگر است. در حال حاضر حدود ۳۱ تن طلای ونزوئلا به ارزش تقریبی ۱.۵ میلیارد دلار در بانک انگلستان نگهداری می‌شود.

 

ارسال نظر