نفت گران شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۱۱:۲۲:۴۹
کد خبر: ۲۰۰۵۷۰
نفت گران شد

بهای معاملات نفت برنت با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش، به ۸۶ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با ۰.۴ درصد افزایش بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت معادل ۰.۲۹ درصد افزایش، به ۸۰ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته یک درصد افزایش داشت.

به گزارش ایسنا، قیمت نفت برنت تحت تاثیر امیدواری به بهبود تقاضای چین و افزایش ظرفیت جدید پالایش نفت در آسیا و خاورمیانه، در مسیر ششمین رشد روزانه متوالی قرار دارد که طولانی‌ترین روند رشد از ماه مه سال ۲۰۲۲ است.

ویویک دهار، تحلیلگر بانک کامن ولث استرالیا در یادداشتی نوشت: نگرانی‌های عرضه که کمک کرد قیمت نفت شب گذشته صعود کند، احتمالا ناشی از اظهارات مدیرعامل شورون بود که هشدار داده بود مازاد ظرفیت تولید زیادی در بازارهای نفت وجود ندارد. عامل مبهم در سال ۲۰۲۳، مختل شدن صادرات نفت و سوخت روسیه خواهد بود.

مایک ویرث، مدیرعامل شورون اظهار کرد: کشتیهای حامل نفت و سوخت روسیه اکنون ناچارند مسافت طولانی‌تری را برای رسیدن به بازارهایی که روسیه را تحریم نکرده اند، طی کنند. همزمان، ذخایر نفت و مازاد ظرفیت تولید محدود مانده و بازار جهانی را در برابر اختلالات غیرمنتظره در روند عرضه، آسیب پذیر ساخته است.

معامله‌گران مشتاقانه منتظر آمار تجارت نفت چین برای ژانویه و فوریه هستند که روز سه‌شنبه منتشر می‌شود تا روند احیای تقاضای این کشور برای سوخت را پس از رفع تدابیر کرونایی، مورد ارزیابی قرار دهند.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کردند ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به سوم مارس، کاهش پیدا کرده است. اگر این کاهش در آمار رسمی که از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود، تائید شود، نخستین کاهش هفتگی در ۱۰ هفته گذشته خواهد بود.

تحلیلگران انتظار دارند نوسان شاخص‌های نفت تا پایان مارس، مثبت بماند. ادوارد مویا، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: بازار نفت به کف محدوده معاملاتی اخیرش نزدیک شده است و به نظر می‌رسد ریسکهای صعودی زیادی که وجود دارد، به قیمتها کمک خواهند کرد بالای سطح ۸۰ دلار بمانند.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز گفت: نفت برنت احتمالا تا پایان ماه جاری، در محدوده ۸۰ دلار و ۷۲ سنت تا ۹۳ دلار و ۴۴ سنت خواهد بود.

ارسال نظر