بازار مبادله طلا و ارز راه‌اندازی می‌شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۰۹:۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۹۳۷
بازار مبادله طلا و ارز راه‌اندازی می‌شود

جمعی از نمایندگان دانشجویی دانشگاه‌های مختلف در جلسه‌ای سه‌ساعته با «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهور، «محمدرضا فرزین» رییس کل بانک مرکزی به تشریح دغدغه‌ها و ارائه پیشنهادات خود درباره مسائل جاری کشور خصوصاً در حوزه اقتصادی پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا فرزین در این جلسه به سوالات دانشجویان درباره بازار ارز و راهکارهای دولت برای ساماندهی نرخ ارز پاسخ داد و گفت: امروز بانک مرکزی از نظر منابع و ذخایر ارزی و طلا هیچ محدودیتی ندارد و عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی در جامعه است.

وی با بیان اینکه اختیارات لازم برای مدیریت بازار ارز اخذ شده است،‌ افزود: به زودی بازار مبادله طلا و ارز در راستای مدیریت بازار آزاد راه اندازی خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی تصریح کرد: مدیریت ارز نیازمند ایجاد آرامش در بازار است و با توجه به گشایش های خوب ارزی که اخیرا صورت گرفته، فضای مثبت روانی در بازار تقویت شده و نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید.

در این جلسه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف نیز سوالات و دغدغه‌های خود را در خصوص بازار ارز، خودرو و سایر سیاست‌های پولی و مالی دولت مطرح و پاسخ‌های خود را دریافت کردند.

 

ارسال نظر