در مصادیق فیلترینگ بازنگری می‌شود

۱۴۰۱/۱۱/۱۶ - ۰۶:۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۹۷۹۳۹
در مصادیق فیلترینگ بازنگری می‌شود

وزیر ارتباطات اعلام کرد با دستور رییس‌جمهوری و با همکاری کمیته فیلترینگ، در مصادیق سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که در سال‌های گذشته فیلتر شده‌اند بازنگری خواهد شد تا آن دسته از سرویس‌هایی که دلایل فیلترینگ آنها برطرف شده، در دسترس قرار گیرند.

عیسی زارع‌پور وزیر درباره دلایل نارضایتی مردم از وضعیت اینترنت کشور گفت: پس از دستور رییس‌جمهوری درباره کیفیت اینترنت، هفته گذشته کارگروهی در وزارت ارتباطات برای بررسی علل نارضایتی مردم از وضعیت اینترنت تشکیل شد که بر اساس بررسی‌ها بخشی‌هایی از مشکلات موجود به زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور مربوط است که در تلاش برای برطرف کردن آنها هستیم.

به گفته زارع‌پور، توسعه نیافتن شبکه ارتباطات ثابت و شبکه انتقال شرکت مخابرات ایران از دلایل افت کیفیت اینترنت هستند که برای برطرف کردن این مشکلات برنامه وجود دارد؛ اما در کوتاه‌مدت به نتیجه نمی‌رسند. وزیر ارتباطات بخشی از نارضایتی کاربران را مربوط به سیاست‌های فیلترینگی دانست که در سال‌های گذشته اعمال شده و دسترسی مردم به سایت‌هایی که دلیل فیلترینگشان از بین رفته است را محدود کرده.

به گفته او وزارت ارتباطات به همراه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حال بازنگری در مصادیق فیلترینگ هستند که برخی از سایت‌های مورد نیاز را رفع فیلتر کرد. زارع‌پور همچنین تاکید کرد غیر از اینستاگرام، واتس‌اپ و گوگل‌پلی، پلتفرمی به تازگی فیلتر نشده و به گفته او وزارت ارتباطات موافق رفع فیلتر گوگل‌پلی است اما این موضوع به رای اکثریت اعضای کمیته فیلترینگ نیاز دارد که در جلسه آینده این کمیته مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

 

ارسال نظر