دنیای فناوری

۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۴:۰۸:۳۲
کد خبر: ۱۸۹۵۶۳

پروژه‌های آموزش دیپ فیک در گوگل ممنوع شد

گوگل بی‌سر و صدا پروژه‌های دیپ فیک را در سرویس Colaboratory خود ممنوع کرد و به استفاده گسترده از منابع این پلتفرم برای هدف مذکور پایان داد. به گزارش ایسنا، سرویس Colaboratory که به اختصار Colab خوانده می‌شود، یک منبع رایانشی آنلاین است که به محققان اجازه می‌دهد کد پایتون را مستقیما از طریق این مرورگر اجرا کنند و همزمان از منابع رایانشی رایگان شامل GPUها برای انجام پروژه‌هایشان استفاده کنند. به دلیل ماهیت چند هسته‌ای GPUها، Colab  برای آموزش پروژه‌های یادگیری ماشینی مانند مدل‌های دیپ فیک (جعل عمیق) یا انجام تحلیل دیتا، ایده آل است. دیپ فیک‌ها می‌توانند آموزش داده شوند تا چهره‌ها را در کلیپ های ویدیویی تغییر دهند و حالات چهره واقعی اضافه کنند تا نتیجه کار واقعی به نظر برسد؛ هر چند که جعلی است. آنها برای انتشار اخبار فیک و ساخت کلیپهایی برای انتقام یا سرگرمی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال عدم وجود محدودیتهای اخلاقی درباره استفاده از آنها، مایه جنجال و نگرانی شده است. انتظار می‌رود تاثیر این محدودیت جدید، در دنیای دیپ فیک گسترده باشد زیرا بسیاری از کاربران از مدل‌های پیش آموزشی با Colab برای اجرای پروژه‌های کیفیت بالای خود استفاده می‌کنند. سرویس Colab این پروسه را بسیار راحت می‌کرد حتی برای افرادی که هیچ تجربه کدینگ نداشتند. به همین دلیل بسیاری از آموزش‌ها، این پلتفرم منابع رایگان گوگل را برای اجرای پروژه‌های دیپ‌فی  پیشنهاد می‌کردند. بر اساس گزارش وب سایت بلیپینگ کامپیوتر، هنوز معلوم نیست آیا گوگل این تصمیم را به دلیل نگرانی های اخلاقی یا سوءاستفاده گسترده از منابع رایانشی رایگان مورد استفاده این پروژه‌ها گرفته است.

حلقه هوشمند جایگزین کیف پول

شرکت‌های ایتوچو کورپ، میتسوبیشی یو اف جی فایننشیال گروه و سایر شرکت‌های ژاپنی در حلقه هوشمند «اورینگ» (Evering) که مجهز به تراشه است و می‌تواند به عنوان کیف پول و کلید عمل کند، سرمایه‌گذاری می‌کنند. به گزارش ایسنا، حلقه اورینگ مورد حمایت شرکت سلامت و زیبایی ژاپنی MTG Co قرار دارد. این شرکت سال گذشته با شرکت ویزا قراردادی بست و فروش این حلقه هوشمند که حدود ۲۰ هزار ین (۱۵۸ دلار) شامل مالیات، هزینه دارد را در ژاپن آغاز کرد. فروشندگان در سرتاسر جهان به دنبال راه‌هایی برای راحت کردن خرید و پرداخت پول بدون تماس با هیچ دستگاهی هستند و اورینگ و MTG امیدوارند حلقه هوشمند آنها طرفدارانی پیدا کند. این گجت که مانند حلقه، به انگشت انداخته می‌شود، به افراد اجازه می‌دهد اعمالی مانند باز و بسته کردن درها و همچنین پرداخت پول مواد خوراکی در فروشگاه‌ها را انجام دهند. شرکت MTG در اظهارنامه بورسی اعلام کرد در حال تامین یک میلیارد ین از سرمایه‌گذاران است. به گفته منابع آگاه، بیش از ده‌ها سرمایه‌گذار در فاینانس برای اورینگ که ممکن است نهایتا وارد بورس شود، مشارکت کرده‌اند. حامیان احتمالی شامل شرکت‌های دایوا هاوس اینداستری و توپان هستند. در حالی که نماینده شرکت MTG حاضر نشد در این باره اظهارنظر کند اما شرکت ایتوچو و دایوا هاوس تایید کردند که در تامین مالی اورینگ مشارکت کرده‌اند. بر اساس گزارش بلومبرگ، پاندمی کووید ۱۹ باعث شد پرداختهای بدون تماس، به متودهای محبوب‌تری برای خرید تبدیل شوند. کاربران اورینگ می‌توانند با نگه داشتن حلقه به روی پایانه پرداخت، پول کالاها را پرداخت کنند. این حلقه ضد آب است و نیازی به شارژ شدن ندارد و به یک کارت اعتباری مرتبط است و سوابق پرداخت با این حلقه، از طریق تلفنهای هوشمند قابل دسترس است.

پیش‌نویس قوانین امنیت سایبری چین برای صنعت بورس منتشر شد

کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار چین (CSRC) پیش نویس اقدامات اجرایی برای امنیت سایبری در صنعت اوراق بهادار و معاملات آتی این کشور را برای ثبت نظرات عمومی منتشر کرد. به گزارش مهر به نقل از لکسولوژی، پیش نویس قانون مذکور در خصوص ۳ نوع موسسه اجرایی خواهد شد که عبارتند از:۱-  موسساتی که اشاره به شرکت‌هایی دارد که عملیات‌های عمومی انجام می‌دهند یا زیرساخت اطلاعات در بخش بازار اوراق بهادار و آتی را مدیریت می‌کنند. همچنین موسسات حسابداری نیز شامل این دسته می‌شوند. ۲- موسسات عملیاتی که اشاره به شرکت‌هایی دارد که عملیات‌های مربوط به بورس و معاملات آتی را انجام می‌دهند، مانند کارگزاری‌های بورس، شرکت‌های انجام معاملات آتی و شرکت‌های مدیریت سرمایه. ۳- موسسات ارایه‌کننده سرویس‌های فناوری اطلاعات که به شرکت‌هایی اشاره دارد که توسعه، آزمایش، یکپارچه‌سازی، ارزیابی، نگهداری و مدیریت روزانه محصولات و سرویس‌های مربوط به بورس را برای سیستم‌های اطلاعاتی بورس و معاملات آتی فراهم می‌کنند. هرچند موسسات اصلی و موسسات عملیاتی محور تمرکز پیش‌نویس اقدامات هستند، اما تهیه‌کنندگان فناوری‌های اطلاعاتی مرتبط نیز باید قوانین مربوطه را رعایت کنند. طبق این قانون موسسات اصلی و عملیاتی باید با اجرای مجموعه‌ای از اقدامات از امنیت سیستم شبکه اطمینان حاصل کنند. آنها باید سیستم‌های مدیریت سایبری ایمن و سالمی ایجاد کنند که شامل بخش‌های نظارت بر فناوری اطلاعات، تصمیم‌گیری، مدیریت، اجرا و رصد است. همچنین این شرکت‌ها باید فردی در موسسه (معمولا نماینده قانونی) را مسوول امنیت سایبری و فردی را به عنوان مسوول مستقیم فناوری مورد نیاز برای امنیت سایبری انتخاب کنند. در کنار این موارد شرکت‌ها باید تضمین کنند تعداد کارمند شایسته و سرمایه کافی برای فعالیت‌های کسب و کاری وجود دارد. 

 

ارسال نظر