فراخوان حمایت از کسب‏ وکارهای داده‌های زیستی منتشر شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۵۸۸

فراخوان «حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی» به منظور حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های مبتنی بر داده‌های زیستی در کشور توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان این معاونت منتشر شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در قرن بیست‌ویک داده‌ها نقش حیاتی نفت‬ در‬ قرن‬ بیستم‬ را‬ دارند. داده‌های زیستی و بطور ویژه داده‌های ژنتیکی یکی از دسته‌های نوظهور کلان‌داده‌ها به شمار می‌آیند، این داده‌ها کاربردهای فراوانی دارند و به همین دلیل کسب‌‌وکارهای زیادی حول آن‌ها شکل گرفته یا در حال شکل‌‌گیری است.در این راستا فراخوان «حمایت از کسب و کارهای داده‌های زیستی» بطور مشترک توسط مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه زیست ‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و مرکز همکاری‌‌های تحول و پیشرفت منتشر شد.

این اقدام فرصتی برای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های مبتنی بر داده‌های زیستی در کشور فراهم می‌کند. بر این اساس از فرآیند توسعه محصول و ایجاد کسب‌‌وکار طرح‌هایی که یک نمونه اولیه داشته باشند، حمایت می‌شود، ‬ همچنین تحقق به‌هم‌رسانی بازیگران فعال این حوزه برای توسعه و فروش یک محصول (کالا یا خدمت) یکی از اهداف اصلی انتشار این فراخوان است.

حمایت از کسب‌‌وکارهای داده‌های زیستی در این مرحله شامل زنجیره ارزش داده‌های نسل جدید توالی ‌یابی و ریزآرایه است، همچنین محورهای فراخوان شامل

کیت‌‌ها و مواد مصرفی، نرم‌ افزارهای مورد نیاز در پایگاه داده و همچنین کسب‌ و‬ کارهای مبتنی بر تحلیل داده‌های نسل جدید توالی‌ یابی (NGS) و ریزآرایه می‌شود.

دانشگاهیان، پژوهشگران و شرکت‌‌های نوپا به عنوان توسعه‌‌دهندگان فناوری، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌‌گذران، آزمایشگاه‌ها و مراکز درمانی به عنوان توسعه‌دهندگان کسب‌وکار یا مشتری مخاطب این رویداد هستند.

شرکت‌کنندگان در این فراخوان باید در نظر داشته باشند که همه طرح‌هایی که در فراخوان شرکت‌ می‌کنند باید حداقل یک نمونه اولیه داشته باشند.

 

ارسال نظر