تیک‌تاک در پارلمان نیوزیلند ممنوع شد

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۰۱:۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۰۱۵۳۳

نیوزیلند به دلیل نگرانی‌های امنیت سایبری، تیک‌تاک را در دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمان این کشور دسترسی دارند ممنوع کرد و جدیدترین کشوری شد که استفاده از این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدئو را در دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌کند. به گزارش ایسنا، نگرانی‌ها نسبت به احتمال دسترسی دولت چین به اطلاعات مکان و تماس کاربران از طریق بایت دنس که شرکت مادر چینی تیک تاک است، در سطح جهانی اوج گرفته است.

شدت این نگرانی‌ها هفته گذشته پس از آنکه دولت بایدن از مالکان چینی تیک تاک خواست سهام خود در این اپلیکیشن را بفروشند در غیر این صورت، با ممنوعیت در امریکا روبرو می‌شوند، منعکس شد. در نیوزیلند، تیک تاک تا پایان مارس، در همه دستگاه‌هایی که به شبکه پارلمان دسترسی دارند ممنوع خواهد شد. رافائل گونزالس مونترو، مدیرعامل سرویس پارلمانی نیوزیلند، در ایمیلی به رویترز اعلام کرد: این تصمیم پس از توصیه کارشناسان امنیت سایبری و صحبت‌هایی در دولت و گفت‌وگو با کشورهای دیگر گرفته شد. بر اساس این اطلاعات، سرویس پارلمانی به این نتیجه رسید که ریسکهای مذکور در فضای پارلمانی فعلی نیوزیلند، قابل قبول نیست.

ترتیبات لازم می‌تواند برای کسانی که به استفاده از این اپلیکیشن برای انجام کار خود نیاز دارند، داده شود. نخست وزیر نیوزیلند در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: نیوزیلند متفاوت از کشورهای دیگر اداره می‌شود. وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، توصیه در خصوص سیاست‌های امنیت سایبری و فناوری اطلاعات را دنبال می‌کنند. وزارت دفاع و وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند روز جمعه اعلام کردند ممنوعیت استفاده از تیک تاک در دستگاه‌های کاری را مدتی است که به اجرا گذاشته‌اند. سخنگوی نیروی دفاعی نیوزیلند در ایمیلی به رویترز اعلام کرد این اقدام، یک رویکرد احتیاطی برای حمایت از ایمنی و امنیت پرسنل بوده است.

 

ارسال نظر