تمرکز بزرگ‌تر اپل روی بازار هند

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۰۱:۵۲:۵۴
کد خبر: ۲۰۰۷۸۳

اپل به تغییراتی در مدیریت کسب و کار جهانی خود دست زده است تا تمرکز بزرگ‌تری روی هند داشته باشد. به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: با تغییراتی که در فعالیت‌‌‌های فروش بین‌المللی اپل انجام‌‌ می‌شود، هند برای نخستین‌بار به یک منطقه فروش مستقل در این شرکت تبدیل‌‌ می‌شود. به این ترتیب، این کشور آسیایی، اهمیت برجسته‌تری در این غول فناوری امریکایی پیدا‌‌ می‌کند.

این تغییرات پس از بازنشستگی اخیر هوگس اسمن، نائب رییس مسوول هند، خاورمیانه، مدیترانه، شرق اروپا و آفریقا روی‌‌ می‌دهد. با خروج او، آشیش چودهاری، مدیر هند اپل که به اسمن گزارش‌‌ می‌کرد، ترفیع پیدا کرد و اکنون مستقیما به مایکل فنگر، مدیر فروش محصولات اپل گزارش خواهد کرد. این شرکت در سه ماهه چهارم سال گذشته، با وجود کاهش پنج درصدی مجموع فروش، رکورد درآمد بالایی را در هند تجربه کرد. 

اپل یک فروشگاه آنلاین برای خدمات رسانی به هند، راه‌اندازی کرده و قصد دارد نخستین فروشگاه فیزیکی خود در این کشور را اواخر امسال راه‌اندازی کند. تیم کوک، مدیرعامل اپل در آخرین کنفرانس انتشار نتایج مالی این شرکت اعلام کرد اپل اهمیت بیشتری برای هند قائل است و وضعیت فعلی کارهایش در هند را با نخستین سال‌های این شرکت در چین مقایسه کرد. علاوه بر اینکه هند، موتور فروش اپل شده است، برای توسعه تولید این شرکت هم اهمیت پیدا کرده است.

تولیدکنندگان قراردادی بزرگ اپل در حال نقل مکان به هند هستند و اپل با شرکت فاکسکان برای بنا کردن کارخانه جدید تولید آیفون در این کشور همکاری‌‌ می‌کند. بر اساس گزارش بلومبرگ، تغییرات اخیر، بر ساختار مدیریت اپل تاثیر خواهد گذاشت اما نه در نحوه‌ای که این شرکت فروش منطقه‌ای را در نتایج مالی عمومی اعلام‌‌ می‌کند. در این اظهارنامه‌ها، اپل، هند را به عنوان بخشی از بازار اروپا، خاورمیانه و آفریقا قرار‌‌ می‌دهد.

 

ارسال نظر