جرایم عوارض نوسازی 52 سال گذشته بخشیده شد

۱۴۰۱/۱۲/۱۶ - ۰۲:۲۲:۴۳
کد خبر: ۲۰۰۵۲۷

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران گفت: امسال برای اولین‌بار در کشور تمام جرایم عوارض نوسازی از سال ۴۸ تا ۱۴۰۰ بخشیده شد یعنی اگر کسی همان عوارض را پرداخت کند بدهی آن تسویه شده و نباید جرایمش را پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، علی خشنود روز دوشنبه در یک نشست خبری از اختصاص ۱۰ درصد جایزه خوش حسابی به پرداخت‌کنندگان عوارض خبر داد و گفت: امسال در صدور قبوض عوارض کسب و پیشه هیچ گونه جرایمی محاسبه نشده و تمام عوارض کسب و پیشه کلیه مشاغل بدون جریمه بوده است.

وی افزود: در حوزه پسماند نیز هر فردی در هر سال عوارض پسماند شرکت یا محل کسب خود را پرداخت نکند در سالی که این عوارض را پرداخت کند با نرخ روز محاسبه می‌شود یعنی اگر کسی بدهی حوزه پسماند خود در سال ۹۵ را ندهد وقتی بخواهد در سال ۱۴۰۱ این بدهی را پرداخت کند باید بر اساس نرخ روز ۱۴۰۱ بدهی‌اش را پرداخت کند که از سال ۹۹ به بعد شاهد افزایش ۳۰ درصدی این نرخ بودیم اما تصمیم گرفته شد که در این شرایط سخت اقتصادی پسماند کسبه با نرخ ۹۹ محاسبه شود تا کسبه بتوانند بدهی سال ۹۹ به قبل خود را پرداخت کنند که این حداقل ۵۰ درصد تخفیف را شامل می‌شود.

خشنود در خصوص میزان بدهی شهروندان به مجموعه شهرداری در قالب قبوض عوارض پایدار نیز گفت: سال گذشته از ابتدای سال ۱۰ هزار میلیارد تومان محاسبه عوارض داشتیم که از این ۱۰ هزار میلیارد تومان تنها ۱۹۷۰ میلیارد تومان پرداخت شد و جالب است بدانید که از این ۱۹۷۰ میلیارد تومان حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارضی است که افراد باید بابت نقل و انتقال ملک پرداخت کنند و از ۷۰۰ میلیارد باقیمانده ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به عوارض شرکت‌ها و ارگان‌هایی بود که در حساب و کتاب‌هایشان با شهرداری تهران تهاتر کردند و به عبارت ساده‌تر شهروندان تهرانی در سال گذشته در حوزه پرداخت عوارض پایدار حدود ۶ تا ۷ درصد مشارکت داشتند.

وی تاکید کرد: در سال جاری بیش از 3 میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادر شده است که مبلغ آن حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌شود که با اعمال بخشودگی‌ها و جایزه خوش حسابی برآورد ما این است که شهرداری تهران امسال باید ۹۴۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران ادامه داد: از 3 میلیون و ۳۰۰ هزار فیش صادره 2 میلیون و ۸۰۰ هزار فیش مربوط به مردم عادی و ۵۹۹ هزار فیش مربوط به عوارض کسب و پیشه بود.

خشنود ادامه داد: از اواسط بهمن ماه در خصوص عوارض چهار کد که شامل عوارض نوسازی، خدمات پسماند مسکونی و عوارض پسماند کسب و پیشه است اقدام شد. 

به گفته وی، کار طراحی و چاپ را شروع و از ۱۰ اسفند توزیع قبوض شروع شد با توجه به قوانینی که امسال در حوزه پرداخت عوارض مصوب شد تخفیفاتی برای شهروندان در نظر گرفته شد به همین دلیل در نظر داشتیم تا قبوض را به دست شهروندان برسانیم و اطلاع‌رسانی خوبی داشته باشیم.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران تاکید کرد: در سال‌های گذشته قبوض با اطلاعات مالک و بدهی گذشته و عوارض سال جدید نوشته می‌شد می‌خواستیم مردم بدانند عوارضی که پرداخت می‌کنند در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود بر همین اساس تاکید شهردار تهران نیز این بود تا بخشی از طرح‌های ۱۴۰۲ و برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ انجام شده در پشت قبض شرح داده شود.

به گفته وی، اصناف باید بدانند که فرصت خوبی را شهرداری تهران ایجاد کرده است تا عوارض پسماند خود را بر اساس مبالغ سال ۱۳۹۹ پرداخت کند.

خشنود یادآور شد: توزیع قبوض در سال‌های گذشته توسط اداره پست انجام می‌شد اما برخی از شهروندان گلایه داشتند که قبض‌ها به دستشان نرسیده و اکنون توسط شهرداری‌های نواحی توزیع می‌شود.

وی تاکید کرد: از ۹ هزار میلیارد تومان قبوض عوارض شهری که صادر شده ۲ هزار میلیارد تومان از آن برای اصناف است که از این مبلغ نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان متعلق به ارگان‌های دولتی، نظامی و خصوصی است.

 

ارسال نظر