پیگیری چینی‌ها برای اجرای فاینانس راه‌آهن تهران- اصفهان

۱۴۰۱/۱۲/۰۴ - ۰۲:۴۴:۵۰
کد خبر: ۱۹۹۳۷۳

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اساسا اعتبار دولتی برای پروژه راه آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان نداریم و تا سقف 3.8 میلیارد یوآن در این پروژه کار شده و برای افزایش سقف آن شورای اقتصاد در حال بررسی موضوع است.

خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت‌وگو با ایلنا درباره پروژه‌های عمرانی که با همکاری چینی‌ها در دست اجرا است، اظهار کرد: در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل پروژه راه آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان با همکاری چینی‌ها و اجرای فاینانس چینی در دست اجرا است. وی با بیان اینکه فاینانس چینی راه‌آهن تهران- قم- اصفهان انجام شده‌ است، ادامه داد: مشکلی در اجرای فاینانس چین در پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان وجود ندارد البته در این باره بحثی در شورای اقتصاد مطرح است وگرنه از طرف چین مشکلی نیست و اتفاقا چینی‌ها به‌طور مرتب  پیگیر اجرای فاینانس این پروژه هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بحث مطرح در شورای اقتصاد این است که شورا باید سقفی تعیین کند، در گذشته 4 میلیون یورو از آن فعال شده بود و الان باید به 13 میلیون یورو که سقف فایناس است، برسد. جلسه‌ای در شورای اقتصاد برگزار شد و ارایه مستنداتی را درخواست کرده و در حال تحویل این مستندات درخواست شده هستیم و در صورت تایید شورای اقتصاد، این فاینانس مشکلی ندارد.

 

ارسال نظر