عرضه اشتراكهاي پولي اينستاگرام و فيسبوك در انگليس
شركت امريكايي «متا» به زودي به كاربران فيسبوك و اينستاگرام در انگليس، اشتراكهاي پولي اين شبكههاي اجتماعي را عرضه ميكند كه بدون تبليغات هستند.
شركت امريكايي «متا» به زودي به كاربران فيسبوك و اينستاگرام در انگليس، اشتراكهاي پولي اين شبكههاي اجتماعي را عرضه ميكند كه بدون تبليغات هستند. به گزارش ايسنا، در هفتههاي آينده، افراد بالاي ۱۸ سال در انگليس ميتوانند ماهانه سه پوند (چهار دلار) در وب يا چهار پوند (پنج دلار) در هنگام استفاده از نسخههاي iOS يا اندرويد فيسبوك و اينستاگرام پرداخت كنند. شركت «متا» علت گرانتر بودن نسخه موبايل را هزينههايي ميداند كه اپل و گوگل در فروشگاههاي برنامه خود دريافت ميكنند. اشتراك بدون تبليغات براي هر حساب فيسبوك و اينستاگرام كه به مركز حسابهاي «متا» اضافه شود، اعمال خواهد شد. كاربراني كه پيشنهاد «متا» را رد كنند، همچنان بهطور معمول تبليغات را در نسخههاي رايگان اين پلتفرمها مشاهده خواهند كرد و همچنان ميتوانند از تنظيمات برگزيده تبليغات، براي انتخاب تبليغاتي كه ترجيح ميدهد بيشتر يا كمتر ببيند، استفاده كند. «متا» ميگويد اين تغيير پاسخي به دستورالعمل جديد نظارتي «رضايت يا پرداخت پول» از سوي دفتر كميسر اطلاعات انگليس است كه به موجب آن به كاربران اين امكان داده ميشود كه بين رضايت به استفاده يك سازمان از دادههاي خود براي شخصيسازي تبليغات يا پرداخت هزينه براي جلوگيري از آن، يكي را انتخاب كنند. اين غول شبكه اجتماعي پيش از اين تغيير مشابهي را براي كاربران در اتحاديه اروپا معرفي كرده بود و گزينه اشتراك بدون تبليغات را با قيمت ۱۰ يورو (۱۱ دلار) ارايه ميداد، اما به دليل عدم رعايت قوانين سختگيرانهتر قانون بازارهاي ديجيتال (DMA)، توسط كميسيون اروپا ۲۰۰ ميليون يورو جريمه شد. اين شركت بعدا يك طرح اصلاحشده، ارزانتر و بدون تبليغات ارايه داد كه همچنان توسط كميسيون اروپا در حال ارزيابي است. «متا» از دفتر كميسر اطلاعات به خاطر رويكرد سازنده به تبليغات شخصيسازيشده كه اصرار دارد بهترين تجربه را براي كاربران و مشاغل خود فراهم ميكند، تمجيد كرد و از تنظيمكنندگان مقررات اتحاديه اروپا به دليل فراتر رفتن از مقررات حريم خصوصي خود انتقاد كرد. بر اساس گزارش انگجت، تبليغات ديجيتال حدود ۹۷ درصد از درآمد «متا» را در سال ۲۰۲۴ تشكيل داد.
