خسارتهاي ۳ كسب و كار اينترنتي از جنگ ۱۲ روزه
نشست بررسي وضعيت كسبوكارهاي اينترنتي در جريان جنگ ۱۲ روزه، با حضور نمايندگان پلتفرمهاي بيمه داتكام، هفت هشتاد، آچاره، با سلام در ستاد فرهنگي و اجتماعي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزارشد.
نشست بررسي وضعيت كسبوكارهاي اينترنتي در جريان جنگ ۱۲ روزه، با حضور نمايندگان پلتفرمهاي بيمه داتكام، هفت هشتاد، آچاره، با سلام در ستاد فرهنگي و اجتماعي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزارشد. به گزارش مهر به نقل از شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نشست بررسي وضعيت كسبوكارهاي اينترنتي در جريان جنگ ۱۲ روزه اخير در ستاد فرهنگي و اجتماعي شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد. نمايندگان اين كسبوكارها در اين نشست بيان كردند: اختلال و قطعي گسترده اينترنت، حملات سايبري، اختلال GPS و محدوديت در دسترسي به سرويسهاي گوگل، خسارتهاي جدي به فعاليت آنها وارد كرده است. با وجود اين شرايط، برخي پلتفرمها در قالب كمپينهاي همياري و طرحهاي بازسازي پس از جنگ به ياري جامعه شتافتند. در اين نشست پيشنهادهايي همچون اختصاص اينترنت پايدار در شرايط بحراني، ارايه تسهيلات بانكي كمبهره، بستههاي حمايتي، تبليغات رايگان و ايجاد هماهنگي ميان دستگاههاي دولتي براي جبران خسارتها مطرح شد. كارشناسان حاضر در جلسه تأكيد كردند بحران اخير، ضمن آشكار ساختن ضعف زيرساختهاي داخلي و وابستگي به سرويسهاي خارجي، نشان داد كسبوكارهاي اينترنتي ميتوانند نقشي موثر در تأمين نيازهاي جامعه و تقويت همبستگي اجتماعي در شرايط بحراني ايفا كنند.
