گوشت از ۷۰۰ هزار تومان هم گرانتر خواهد شد؟

۱۴۰۳/۰۱/۲۰ - ۲۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۹۳۸
گوشت از ۷۰۰ هزار تومان هم گرانتر خواهد شد؟

افشین صدردادرس گفت: گوشت گرم گوسفندی تا پایان سال گذشته در طیف قیمتی ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان در هر کیلو قرار داشت اما افزایش قیمت دام زنده به یقین به گرانی گوشت گوسفندی تولید داخل نیز می‌انجامد و قیمت‌ها از این طیف تجاوز می‌کند.

افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزایش قابل‌توجه گوشت گوسفندی را روزهای گذشته تایید کرد و در توضیح بیشتر در این باره گفت: افزایش نرخ دلار هزینه تولید و نگهداری دام سبک را بالا برده و همین امر قیمت دام سبک زنده را افزایش داده است و به گرانی گوشت گرم گوسفندی انجامیده که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، وگرنه در جریان تولید دام سبک اختلالی پیش نیامده که به کاهش تولید و افزایش قیمت‌ها منجر شود.

به گزارش ایلنا، وی در تشریح قیمت گوشت گوسفندی اظهار کرد: قیمت دام زنده سبک در آخرین روزهای سال ۱۴۰۲ تا حدود ۲۵۵ هزار تومان در هر کیلو پیش رفت در روزهای نوروز به ۲۶۰ هزار کشیده شد و اکنون نیز تا ۲۷۰ هزار تومان بالا رفته است.

صدردادرس ادامه داد: گوشت گرم گوسفندی تا پایان سال گذشته در طیف قیمتی ۵۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان در هر کیلو قرار داشت اما افزایش قیمت دام زنده به یقین به گرانی گوشت گوسفندی تولید داخل نیز می‌انجامد و قیمت‌ها از این طیف تجاوز می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور در مورد وضعیت کنونی قاچاق دام در کشور گفت: قاچاق دام زنده به داخل و از داخل کشور به خارج همچنان برقرار است؛ روایت‌های رسیده حاکی از آنست که گوساله‌های زنده از پاکستان به ایران قاچاق می‌شود و گوسفندهای ایرانی هم از مرزهای شمال غربی به اقلیم کردستان قاچاق می‌شود؛ قاچاق دام سبک زنده از آب‌های جنوبی به خارج از ایران هم که همچنان به قوت خود باقی است.

وی درباره وضعیت مراتع در سال پیش رو خاطرنشان کرد: در هفته‌های آخر اسفند نیمه شمالی کشور از بارندگی بهتری نسبت به نیمه جنوبی برخوردار بود، در طول تعطیلات هم نیمه جنوبی به خوبی بارید و این بارش‌ها امیدبخش است اما نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته کاهش داشته و امیدواریم این کمبود با بارش‌های بهاری جبران شود.

همچنین، سیدمهدی میرزآمین، نائب رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از افزایش قیمت گوشت گوساله در سال جدید خبر داد و گفت: این افزایش البته از ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومانی بیشتر نبود اما گرانی گوشت گوسفند در سال جدید بیش از اینها بوده است.

ارسال نظر